Thorn without a rose

Alla inlägg under april 2016

Av rikku - 27 april 2016 01:23

Idag var det nära att jag inte kom hem. Det händer lite nu och då, men som tur är så har det alltid stannat vid "det var nära". Så som idag. Men jag blir förbannad ändå, för en dag kommer jag inte ha turen med mig. En dag kommer det hända att jag inte kommer hem, kanske för alltid.

Så, vad hände då? Jo, jag låg bakom en bil som inte hade särskilt bråttom. Människan körde i strax under 70 på en 80-väg. Det var inget stort problem, men jag kände ändå att jag ville köra om när tillfälle kom. Jag har tillräckligt lång körtid hem som det är. Detta var på Hisingsleden, för övrigt. Så vid nästa trafikljus, där det blev tvåfiligt, så gick jag ut i vänsterfilen och körde om. Bakom mig låg en bil som också körde om samtidigt. Jag förstod att den människan ville köra om mig också baserat på hur nära min bil han låg under omkörningen, så jag planerade att gå tillbaka till högerfilen så tidigt som möjligt så bilen bakom kunde köra om.

"Så tidigt som möjligt" för mig innebär "så snart jag ser den omkörda bilen i backspegeln". Jag avskyr dessa människor som kastar sig in precis framför min bil vid omkörningar så man får tvärnita för att inte köra på människan. Så jag kollar backspegeln, ser den andra bilen och blinkar för att visa bilen bakom mig att "nu går jag in till höger, varsågod att köra om". Men i samma stund som jag gör detta (jag hann börja svänga in i högerfilen också) så ser jag bakomvarande bil slänga sig in i högerfilen mellan mig och bilen vi körde om, och tränga sig förbi mig på insidan. Det var bara för mig att kasta mig tillbaka till vänsterfilen och tvärnita så han skulle kunna komma förbi så jag slapp få in en stor bil i passagerarsätet. Bilen vi körde om fick också bromsa på grund av den vanvettiga manövern. Hade jag hunnit se regskylten så hade jag fan ringt polisen och anmält dåren, men det hann jag såklart inte. Men jag slängde mig på tutan åtminstone för att visa vad jag tyckte om sådana galenskaper. Inte för att han lär ha brytt sig, men det hjälpte mig i alla fall.

Idioter.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards