Thorn without a rose

Alla inlägg under mars 2016

Av rikku - 27 mars 2016 15:56

                                                                                 

Av rikku - 27 mars 2016 14:15

Det är över ett år sedan jag skrev på bloggen sist. Det är sånt som händer när man skjuter upp saker. "Jag tar det sen, skriver nästa dag, hinner inte just nu" och alla andra undanflykter. Egentligen har jag skrivit massa det senaste året, men nästan allt hamnar på G+ istället för bloggen. Det är synd.


Mycket har naturligtvis hänt och det går inte att sammanfatta ett helt års frånvaro på ett vettigt sätt. Några höjdpunkter från förra året kan man väl ta upp i alla fall.


Jag blev lagledare på jobbet mot min vilja, tyckte att det var ganska okej trots allt, och sen var jag inte lagledare längre. Nu ska jag byta avdelning, mot min vilja, men det blir nog ganska bra det också.

Jag och Tommy var på Hammerfall-konsert för första gången i livet. Det var grymt, men anledningen till att vi gick dit överhuvudtaget var att Edguy var förband. De var fantastiska, som vanligt. Till hösten ska vi på Kent-konsert eftersom Kent lägger ner. Sicket sätt. Man kan väl inte bara lägga av hur som helst. :/ De har väl ändå nåt ansvar som artister! :p

Vi dränerade tomten, så nu rinner det inte lika mycket vatten längre. Det kostade en del, men det var det värt. Får se vad vi orkar/har råd med att göra i år. Det finns ju en hel del som behöver göras, menar jag. Lägga kantstenar runt gången, lägga på mer jord och gräs på tomten, höja upp kanten så det blir jämnare tomt etc, etc.


Men just nu har vi mycket annat som pengarna måste gå till. Jag och syrran ska åka till Irland två veckor i sommar och det lär ju gå på en hel del pengar. Sen har vi varit och tittat på en ny bil. Tommy vill byta ut Meganen, som ändå är fem år gammal nu. Han hittade en bil som han gärna vill ha, Subaru XV, och visst, den är fin och bra och så vidare, men den är också dyr. Nya bilar har en tendens till att vara det. Jag tror inte vi kommer under 250K och med tanke på att vi precis har amorterat bort 300K på huslånet så känns det inte superlockande att ta ett nytt lån på nästan lika mycket som vi amorterat bort. Det bästa vi kan göra är väl att höja upp huslånet igen och sen amortera så in i helvete för att få ner det igen. Konstigt nog så har inte övriga räntor sjunkit något, trots att vi har minusränta numera. Ett billån har fortfarande en ränta på nästan 5% och det vill man ju inte ha i onödan. Jag har räknat på hur mycket vi kan spara ihop till augusti (vilket är när man kan få bilen levererad) och vi kommer inte upp i mer än 110 000, så hur vi än gör så måste vi ju ta lån. Även om det blir surt att höja huslånet igen så känns det som bästa alternativet.


I övrigt då? Jag har blivit medlem i Ungdomsgruppen på jobbet. Nu protesterar ni säkert och säger att jag inte är någon ungdom, och det har ni helt rätt i. Den invändningen har jag själv gjort, men medlem är jag nu i alla fall. Jag vet inte hur det gick till, men jag har i alla fall gått med på att hjälpa till att hålla i kurser som Ungdomsgruppen arrangerar. Hjälp! Hur ska det gå? Jag har aldrig hållt i en kurs i hela mitt liv. Shit. Som tur är så ska jag inte hålla i kurserna själv, utan mer rutinerade folk ska hålla i själva huvuddelen, och så ska jag vara med och lära mig. Typ. Läskigt oavsett.


I januari blev jag sjuk, ganska direkt efter att vi börjat jobba igen. Jag låg helt utslagen med feber och kunde typ inte röra mig från soffan, så jag letade fram något att titta på på Netflix. Jag hittade en serie som var hur bra som helst, så nu är jag helt fast. Naturligtvis var det en serie som alla andra har känt till i årtionden, typ, men jag är ju alltid lite efter när det gäller sånt. Supernatural, heter serien och den är inne på sin elfte säsong. Själv är jag inne på säsong sex. Jag köpte de första åtta säsongerna från CDON, så när jag är klar med de första åtta får jag försöka hitta resten. Hoppas bara att de finns som samlingsbox. Jag föredrar boxar.


För övrigt så är mina nuvarande favoritlåtar för första gången på länge inte Edguy eller Avantasia. Topp tre är "Angel with a shotgun" med The cab, "Song for Jolee" med Kamelot och "A question of heaven" med Iced Earth.


Det är en märklig tid vi lever i.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards