Thorn without a rose

Alla inlägg under juli 2013

Av rikku - 27 juli 2013 21:54
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av rikku - 26 juli 2013 21:03

Helt plötsligt är Lily sjuk. Mitt i kvällsmaten, helt utan förvarning, så börjar hon kräkas. Inte vanligt "jag-är-bebis-och-kräks-lite-nu-och-då"-kräk, utan riktigt ordentligt, illaluktande kräk.

Jag satt i vår säng och matade, så jag fick akut ropa på hjälp från Tommy och så fick vi hasta in i dusch. Lily avskyr ju att duscha och bada, så det blev naturligtvis illvrål, men det gick rätt så bra.

Jag torkade henne och gick upp och satte på henne en ny blöja. Jag hann inte ens lyfta bort henne från skötbordet innan hon kräktes igen, lika mycket som förra gången. :/

Jag skyndade ner igen och det hördes hur hon fick kväljningar på nytt och som tur var hann vi in till badrummet och handfatet innan hon spydde på nytt. Stackars liten..

Jag gjorde i ordning en flaska vatten till henne och försökte få i henne lite vätska. Hon ville inte ha, men jag lyckades få henne att svälja lite i alla fall. Till och från så kräktes hon igen, men nu var det bara galla som kom upp. Stackars, stackars Lily! Till slut var hon så utmattad att somnade i min famn. Jag bar upp henne på övervåningen och lade henne i sängen. Jag fick hämta en handduk att lägga under henne, men innan jag hann tillbaka så kräktes hon igen. Tur att vi har tvättmaskin..

Jag förstår inte varifrån detta kom. Hon har varit pigg hela dagen, hon har till och med sovit bättre än de senaste dagarna och hon har ätit ordentligt. Absolut noll tecken på att hon skulle vara på väg att bli sjuk. :/

Och vi som skulle iväg en massa i helgen.. Får se om det blir något med det nu. :/

Av rikku - 23 juli 2013 14:20

Ligger ute på gräsmattan, på baksidan av huset, och solar. Lily sover, de andra spelar något spel, solen lyser, vinden fläktar, fåglarna kvittrar och allt är lugnt. Underbart.

Av rikku - 19 juli 2013 22:37

Det har varit helt tyst på bloggen sedan vi flyttade. Det har haft sina orsaker, såklart. Dels så tog det lång tid innan vi fick internet och dels har vi varit helt och totalt upptagna med annat. :)


Nå, vi har nu bott i huset i en månad och vi trivs väldigt bra. Barnen trivs bra med att ha egna rum och nattningarna har blivit mycket smidigare på grund av det. Istället för att ligga och prata, leka, bråka, klättra runt och så vidare, så ligger de nu stilla i sina sängar och somnar ganska snabbt. Skönt, tycker den evigt trötta mamman.


Vi har handlat massvis med grejer till huset och just nu känns det som att pengarna mest rinner iväg. Det är så mycket man inte har när man flyttar från lägenhet till hus. Så sent som idag köpte Tommy en lövräfsa så vi kan kratta upp gräset. En altan har vi byggt också, fast när jag säger "vi" så menar jag egentligen Tommy och pappa. Den är inte helt färdig än, men det som är kvar att göra är bara smådetaljer.


Det mesta med huset är vi nöjda med. Eller ja, praktiskt taget allt, faktiskt. Men det finns några småsaker som retar oss, och alla grannar också, det är att vi har en samfällighet här. Det är gemensamma anläggningar och vi måste vara delaktiga i den här föreningen. Det var det ingen som sade något om när vi bestämde oss för att köpa hus här. Hade vi varit intresserade av att vara medlemmar i någon förening, ja, då hade vi väl lika gärna kunnat köpa oss ett radhus.


Nåja. Grannarna är trevliga, så det här med föreningen kommer väl inte bli så jobbigt, men det jobbiga är ju att vi MÅSTE vara med, vare sig vi vill eller inte.


I övrigt så trivs vi bra. Det är ett lugnt område, vi har nära till både skog och sjö och jag har tänkt prata med ridklubben här borta om att jag och Vanja ska börja rida. Fast det kanske får vänta lite tills vi har mer pengar. Men ridklubben ligger bara fem minuter bort.

Det finns en skytteförening här också och Tommy har köpt sig ett luftgevär och blivit medlem. Flera av grannarna är tydligen medlemmar, så de går dit och skjuter rätt så ofta.


Vanja och Lukas springer in och ut och leker, precis som ungar ska göra, och det känns så bra att de äntligen har möjlighet till det. Det finns en övergiven lekplats i området som de går till ibland, men de har också väldigt kul bara genom att gå ut på altanen och leka med träklossar som blivit över från altanbygget.


Lily har blivit åtta månader. Hon har fyra tänder på gång i överkäken, så hon har varit ganska gnällig den senaste tiden, men jag tycker det har blivit bättre de senaste dagarna. Hon kryper runt, snabb som sjutton, och reser sig mot allt som står still tillräckligt länge. Hon kan stå själv, även om det är svajigt. Får hon något att hålla i, om så bara med en hand, så blir hon superstadig, som genom ett trollslag.


Jag tror hon kommer börja gå snart. Jag vet att det är tidigt, men Lukas var också tidig med att gå, och Lily visar klart och tydligt att hon vill upp och gå.


Det finns säkert en massa mer att skriva, men jag avslutar med en bildkavalkad. As usual.


                                                                                 

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards