Thorn without a rose

Alla inlägg under april 2014

Av rikku - 28 april 2014 08:12

Jag hade en konstig dröm i natt. Det är inte ofta jag drömmer längre, eller också är det bara att jag inte kommer ihåg dem när jag vaknar. Förr drömde jag ofta, nästan varje natt, och den ena drömmen var märkligare än den andra. Men inte längre. Därför lägger jag extra märke till när jag minns en dröm när jag vaknar.

I drömmen var jag på väg till jobbet. Jag körde bil, samma sträcka som jag kör varje dag i verkligheten. Men helt plötsligt kommer jag på att jag har barnen i bilen. De ska ju till förskolan och skolan, och jag som är nästan framme i Göteborg! Aja, det är bara att vända (hur jag nu gjorde det på motorvägen). Men när jag skulle åka tillbaka så var vi helt plötsligt på en annan väg, så där som sker helt naturligt i drömmar. Vi åkte på en liten grusväg som korsades av en järnväg. Självklart var vi tvungna att stanna för ett tåg. Jag tror det var ett godståg, för vi kunde se igenom tåget. Av någon anledning så fick tåget stopp och stod still mitt på övergången. Så jag började lasta upp ungarna på tåget så de skulle klättra över till andra sidan. Jag vet inte hur jag tänkte göra med bilen, men över skulle vi i alla fall. Så, mitt i att ett av barnen, jag vet inte om det var Lukas eller Lily var på väg över, så började tåget röra sig igen och jag fick kasta mig upp för att rädda ungen.

Där vaknade jag, så jag fick aldrig reda på hur jag hade tänkt göra med bilen, om vi kom fram till förskolan eller om jag tog mig i tid till jobbet. ;)

Av rikku - 21 april 2014 15:02

Igår gick jag ut för att fotografera lite. Jag hade tänkt ta en liten, kort promenad, men så fick jag den brilljanta idén att gå runt sjön. För det första så var det mycket längre än vad jag trodde att det var och för det andra så hittade jag inte stigen direkt, men tänkte att den hittar jag väl snart. Eh, nej. Det gjorde jag inte. Jag velade runt i den där skogen i säkert en timme innan jag hittade stigen. Jag har krupit bland buskar, jag har klättrat i berg, jag har tagit mig över omkullfallna träd, skrapat upp händerna och fått barr i nacken. Men till slut hittade jag den förbannade stigen i alla fall och då hade jag ju kunnat varit smart och gått tillbaka. Men nej. Jag fick för mig att jag kunde ju lika gärna fortsätta gå åt samma håll, för jag var ju ändå halvvägs.. Ha. Ha. Det var jag inte alls. Jag tänkte ju inte på att jag inte bara skulle till andra änden av sjön, jag skulle ju hela vägen tillbaka också. Suck.. Det tog över tre timmar innan jag var hemma igen.


Nåja, jag fick i alla fall en del fina bilder.


                                                                                         

Av rikku - 20 april 2014 18:49

Var iväg till pappa och farmor och farfar över påsk. Lily fick ett utslag av blyghet, som gick över ungefär fem minuter innan vi skulle åka hem igen.


                                                                                                                       

Av rikku - 7 april 2014 19:49

Igår hälsade vi på Tommys kusin Ullis i Mellerud. Vanja vill hemskt gärna börja på ridskola, och jag har väl mer eller mindre lovat att hon ska få börja, men hon har ju aldrig varit i närheten av en häst innan (att stå på andra sidan av ett staket räknas inte) och det är ju fullt möjligt att hon inte vill eller vågar när hon väl är där och ser hur stora hästarna faktiskt är. Så Tommys kusin erbjöd oss att provrida på hennes hästar, och det erbjudandet var vi ju inte sena att tacka ja till! Det var ändå alldeles för längesen vi träffade Ullis, så nu fick vi ju en anledning att åka dit. :)


Vi åkte ganska tidigt, så vi var i Mellerud klockan elva på förmiddagen. Först tog vi en fika, eftersom barnen bara hade ätit frukost så var de ju ganska hungriga. Men efter fikat och lite trevligt prat så gick vi ut till hästarna. Barnen fick låna ridhjälmar och var väldigt uppspelta och ivriga. Det tog lite tid att få hästarna i ordning. Först skulle de borstas och hovarna skulle göras rent, och sen skulle de få grimma, betsel och sadlar. Men till sist var allt i ordning och det var dags för barnen att sitta upp! Ullis dotter, som är lika gammal som Lukas, var också med, så de tre barnen fick dela på två hästar. Det gick väldigt bra och de turades om att rida på båda. Vi vuxna ledde naturligtvis hästarna.


Lukas var stolt som en tupp när han fick sitta på den största hästen då det blev hans tur. Han var ganska tuff. Han vågade till och med låta hästen springa lite. Vanja var lite mer försiktig och kände sig nog lite rädd till och från, men de var så glada. Så jag tror absolut inte de blev avskräckta från att rida, snarare tvärtom. ;)


                           

Av rikku - 1 april 2014 08:12

Dumma sko!

När jag kom tillbaka till jobbet för över två månader sen, så fick jag nya arbetskläder och nya arbetsskor. Arbetsskorna hade jag i två dagar, sen var jag tvungen att byta, för jag fick så ont av dem. Som tur var så hade jag ett par gamla skyddsskor hemma som jag kunde byta till.

De första dagarna gjorde min vänstra stortå så ont att jag skrek högt bara någon petade på den. Men sen blev det bättre. Smärtan försvann, även om tånageln bytte färg till först ljust blå, sen mörkblå till lila och till sist gulgrön.

Frisk nagel växte så sakteliga ut igen och allteftersom mer frisk nagel kom så klippte jag bort den döda nageln.

Men igår fick jag en obehaglig överraskning. När jag kom hem från jobbet och tog av mig skorna så var den vänstra strumpan alldeles klibbig. Jag tog försiktigt av strumpan och upptäckte att nageln var uppfläkt ochu under så var det fullt med var! :( Jag tryckte försiktigt ut varet och klippte bort så mycket av nageln som jag vågade. Tommy tyckte att jag skulle dra bort hela nageln, men han är ju inte klok. Aldrig att jag skulle göra det.

Sen satte jag på plåster, flera stycken, för att skydda den stackars tån.

Men jag vet inte om det hjälpte så mycket. Idag har jag jätteont i foten och jag känner hur jag börjar halta.

Typiskt. :(

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards