Thorn without a rose

Alla inlägg den 8 mars 2009

Av rikku - 8 mars 2009 23:15

Myskvällen blev en succé, måste jag säga. Vi stängde av TVn, datorerna, släckte ner alla lampor och fyllde vardagsrumsbordet med levande ljus. Sen satt vi i soffan och bara gosade, pratade och helt enkelt umgicks. Det var helt underbart. Man måste verkligen ta sig tid till såna här saker ibland. Även om man kan tycka att det ska komma spontant och att man inte ska behöva planera in mys så är det faktiskt nödvändigt ibland.


Som sagt. Underbart var det.


Gårkvällen var också trevlig, men inte lika bra för oss. Vi kom inte i säng förrens långt efter tre och vid fyra så vaknade barnen. Jag satt uppe och tittade på Ghost whisperer. Det var riktigt otäcka avsnitt, faktiskt, men verkligt spännande också. Hur som helst så resulterade vår sena sänggång i att vi inte fick särskilt mycket sömn. Vanja, som numera sover nästan alla nätter igenom och bara vaknar ibland, vaknade såklart igår natt. Ny blöja och en flaska välling (vår standardlösning på nattliga uppvaknanden) löste såklart "problemet" (det är inget problem, men hon måste ju såklart somna om igen) men det var så mysigt att gosa med henne i sängen, så hon fick stanna kvar en bra stund. Hon kramade och klappade både mig och Tommy och var jättekelig av sig. Gulliga unge! Det är knappt så att man vill bära in henne i hennes rum igen, men tyvärr så kan inte Vanja somna om hon är i samma säng som oss, så om vi ville ha någon sömn överhuvudtaget (Vanja är som en väderkvarn i sängen, brås antagligen på mig där) så måste vi ju bära in henne.


Det dröjde inte länge innan vi alla sov, men sömnen blev inte långvarig. Redan vid sju vaknade Vanja.. *suck* Kan hon inte vara lite morgontrött istället? =)


Nu är klockan också mycket, men så snart jag har skrivit klart det här inlägget så ska jag kasta mig i säng. Det behöver jag.


Imorgon ska vi till BVC för kontroll med Lukas. Jag funderar på att be BVC-tanten att mäta Vanja också för jag är ganska så nyfiken på hur lång hon har blivit. På hennes kontroll i november så var hon 87.5 cm, men det var ju ett bra tag sen nu och jag har ingen aning om hur mycket hon kan ha vuxit. Lukas siffror är naturligtvis också väldigt intressanta. Jag har fått plocka undan de minsta kläderna nu och övergått till storlek 62, så han bör ju rimligtvis vara närmre 62 cm än 56. Men det får vi reda på imorgon.


Jag har egentligen inget vettigt att skriva ikväll känner jag, så därför sätter jag punkt här. Imorgon kommer jag ha lite att skriva om i alla fall, så jag får fortsätta då.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards