Thorn without a rose

Alla inlägg den 13 mars 2009

Av rikku - 13 mars 2009 20:45

Just ja, jag glömde ju säga att jag har uppdaterat inlägget "Vem är vem?" så det inte längre går att klicka på bilderna och se när de är tagna. ;) Det förstörde ju lite hela poängen, liksom. Jag kommer snart avslöja vem som är vem för dem som inte noterade att man såg datum på bilderna.

Av rikku - 13 mars 2009 20:15

Så obehagligt. Hela dagen har det surrat konstigt i öronen. Det är nästan samma slags surr som när jag är på väg att svimma. Nästan, men ändå inte riktigt. Det liknar också lock för öronen, på sätt och vis. Hela huvudet känns tungt och när jag rör mig så känns det som om det vore tidsfördröjning på allt som sker. Först rör jag huvudet, sen registreras rörelsen.


Väldigt märkligt och som sagt; obehagligt. Jag hoppas att det har gått över tills imorgon, för så här vill jag inte ha det.


Annars har dagen varit väldigt rolig. Det började toksnöa här igår och det kom omkring en halv decimeter snö. Det var något av en missräkning eftersom våren var på väg att flytta in, men när det nu kom så pass mycket snö så passade jag på att gå ut med barnen och leka i snön. Ja, Lukas sov bara i sin vagn, förstås, men jag och Vanja lekte medans Tommy var på jobbet. Vi byggde en snögubbe, en snölykta och rullade en gigantisk snöboll. Bollen blev så stor som jag orkade rulla den och det var inte alltför pjåkigt, tycker jag. Snölyktan överlevde kanske fem minuter efter att jag blivit klar med den, men det gör inget. Jag hann ta ett kort och tre sekunder efter att bilden blev tagen så var hela snölyktan raserad. Snögubben överlevde lite längre än så, men ändå inte särskilt länge. Den stod fortfarande upp när vi gick in, men allteftersom dagen fortskred så började den luta mer och mer och när jag nattade Vanja vid sju så såg jag att den hade tappat huvudet. Inte undra på, för vid middagen såg den ut som lutande tornet i Pisa. Jag tror att vi kan konstatera att det var ganska rejält töväder under dagen. :)


Tommy fick förresten förlängt en vecka till, så han jobbar nästa vecka också. Det är trevligt för som de säger; alla bäckar små..

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards