Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 15 september 2006

The day before the day..

Av rikku - 15 september 2006 22:00

Nu är det mycket på gång. Vi har fått den nya lägenheten. Det har varit folk här och tittat på vår lägenhet och tackat ja till den. Omkring den 1:a november ska vi flytta in i vår trea och det minsta man kan säga är väl att vi längtar.

Imorgon fyller jag år. Pappa, mina bröder och farmor och farfar ska komma hit då. Vi har städat massvis och ärligt talat så är jag väldigt stolt över vår insats. Jag är väldigt spänd inför morgondagen av flera anledningar. Tommy har köpt något åt mig som jag är hemskt nyfiken på. Det är mer än ett paket också. :D Mycket spännande. Jag har ingen aning om vad jag ska få av någon, så allting kommer bli mycket spännande.

På söndag är det val också. Om jag inte vore övertygad redan så skulle jag ha blivit det ikväll när vi nu har sett på debatten på TV. Gosh, säger jag bara. En del av de där partiledarna gör ju bort sig totalt mot mina värderingar. Som nån av dem sa, tror det var Lars Ohly, så verkar det inte spela någon roll för dem som röstar höger om de röstar på moderaterna, folkpartiet, kristdemokraterna eller centerpartiet. De är bara ett enda parti nuförtiden med exakt samma politik, enligt vad de själva säger, i alla fall. Vänsterpartiet, socialdemokraterna och miljöpartiet har olika politik, men många gemensamma åsikter.

Ibland blir man så arg när man lyssnar på dem. De tar de andras uttalanden och vrider dem så att det passar vad de själva vill ha sagt. Men så är väl politik, antar jag.

"Alliansen för Sverige".. Gosh. Allians, visst, men knappast för Sverige. För de rika möjligtvis. Det finns inget i deras politik som tilltalar mig. Inget som är BRA för mig, min familj eller mina vänner. Jag känner kanske en person som skulle tjäna på deras politik och tonvis med andra som inte skulle det.

Men det avgörs på söndag. Jag är bara rädd att många kommer rösta på dem för att de är trötta på Göran Persson.

Söndag, som sagt.

Men först ska lördag komma och den kommer bli mycket spännande. :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2006 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards