Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2008

Sjuka??

Av rikku - 21 augusti 2008 23:00

Vad nu? Har vi gått och blivit sjuka här hemma, eller vad är det frågan om?


Igår mådde jag riktigt, riktigt kasst på eftermiddagen. På förmiddagen mådde jag ganska bra, då var vi på Öppna förskolan, men det kan jag ta en annan gång. När vi lagade mat blev jag ännu sämre, började bli yr och konstig. Jag fick sätta mig ner massvis och försökte dricka vatten, men det hjälpte inte så mycket. Det slutade med att jag fick gå in på toaletten och kräkas. Usch. :/


Idag har jag mått ännu sämre. Jag vaknade och kände mig, inte utvilad som man hade kunnat tro, utan utslagen. Huvudet värkte, jag mådde illa och kände mig febrig. Det blev lite bättre efter frukosten, men inte mycket. Till slut ringde jag Tommy och bad honom ta ledigt imorgon, för som jag har mått så kan jag inte ta hand om Vanja på ett bra sätt. Ja, ledigt och ledigt tar han ju inte, utan han får ju ta Vård av Barn, VAB som folk älskar att kalla det. Själv ringde jag till Försäkringskassan och sjukanmälde mig.


Nu när Vanja skulle sova så var hon väldigt orolig. Hon vaknade ofta och gnydde, men hon håller samtidigt på att få fler tänder, så jag tänkte inte så mycket mer på det. I omgångar har vi tagit upp henne och gett henne mer mat eftersom det brukar vara där skon klämmer när hon gnäller mycket och inte somnar om. Till kvällsmat så fick hon en stor skål med gröt (jag trodde aldrig att hon skulle orka äta upp, jag satt i tankar när jag blandade till den och gjorde mer än vad jag hade tänkt, men hon åt upp allt), lite macka, nånstans mellan en halv och en hel skulle jag uppskatta det till, och sen oboy att dricka. Efteråt drack hon först 2 dl välling, sen ner i säng igen. Fortsatt gnäll, hon fick 1 dl välling till. Då sov hon en stund, kanske en halvtimme, och sen vaknade hon igen. Nu hällde vi upp 2 dl Drikki som Tommy satt och matade henne med. Helt plötsligt gör hon ljud som om hon satte i halsen eller nåt och vips så kräks hon, massvis.


Stackars lilla tjej!


Det var bara att slänga pyjamasen i tvätt och leta upp underbyxor åt henne istället. Tanken var att vi imorgon skulle åka till pappa eftersom han fyller år på lördag, men nu vet vi inte hur vi ska göra. Vi får se hur vi mår, allihop, imorgon. Förhoppningsvis kan vi åka ändå. Jag pratade med pappa och han sa att för hans skull fick vi gärna komma ändå, även om vi skulle vara lite småsjuka.


Men vi får se. Typiskt om vi skulle bli sjuka nu. :/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards