Thorn without a rose

Alla inlägg den 17 januari 2009

Av rikku - 17 januari 2009 19:15

Blä, idag har inte varit någon bra dag. Eller ja... egentligen är det väl bara från och med eftermiddagen som den har varit dålig, men det känns som hela dagen. Dels har jag lyckats bråka med mamma en massa och återigen fått konstatera att hon inte lyssnar på vad jag säger utan drar sina egna slutsatser och lägger ord i munnen på en som man aldrig har sagt och bara det känns jobbigt nog. Dels så har jag haft ont i huvudet sedan dess vilket har gjort mig lättirriterad och jag kan säga att idag hade jag verkligen behövt mer tålamod. Vanja har varit lite småjobbig de senaste dagarna (undrar om hon är på väg att bli sjuk eller nåt?) och hon har börjat gnälla för minsta lilla.


Ett exempel; "Vanja, smaka lite banan." "Neeeeeej, inte bababanenen!" "Jo, du kan väl smaka lite?" Stortjut. "Maaaaaaaaamma! Kaaaaaaaama!"


Hon vill alltid att jag ska krama henne när hon inte vill äta, av någon anledning.


*suck*


Hur som helst så har hon varit väldigt jobbig nu under eftermiddagen. Hon vill upp i knät. Okej, jag tar upp henne. Väl uppe börjar hon tjuta och slingra sig och vilja ner igen. Sätter jag ner henne, då gråter hon för att jag sätter ner henne och hon vill upp. Dubbel-suck.


On top of all that.. Mitt enda gravidbesvär, en huggande smärta i högerlåret, har besvärat mig idag också. Men det är väl bäst att inte säga till någon, för då kommer folk att säga "aha! Det måste betyda att bebisen är på gång!". Jovisst.. i så fall har bebisen varit på gång de senaste sex månaderna eller nåt. Antagligen ligger bebisen och drar i någon nerv och har troligtvis hysteriskt roligt åt det. Och jo, det är en huggande smärta, inte en ilande smärta, vilket många har frågat mig när jag har berättat om det. Hade det varit en ilande smärta så hade det tydligen varit ischias eller nåt sånt, men det är det inte. Det är verkligen en huggande smärta och det är på samma ställe varje gång. Alltid höger ben också.


Men nåt litet besvär ska man väl ha för att man är gravid, antar jag. Alla andra verkar ha mycket värre graviditeter och jobbigt med än det ena och än det andra, så jag klagar inte över detta.


Det jag klagar på är att dagen idag suger. Jag får ha såna dagar, jag också.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards