Thorn without a rose

Alla inlägg den 15 januari 2009

Av rikku - 15 januari 2009 12:30

Japp, idag skulle alltså bebisen födas, eller snarare inte med tanke på att det bara är typ 5% som faktiskt föder sina barn på BF-dagen. Som ni förstår så har det inte kommit någon bebis än och jag betvivlar att den kommer de närmaste dagarna, men man vet ju aldrig.


Idag var vi på MVC för kontroll igen. Det händer inte så mycket på kontrollerna, måste jag säga. De mäter magen, ibland får jag väga mig (+21 kilo hittills, var nu de kilona befinner sig), kollar mitt blodtryck som alltid är lågt, men ändå bra, men det beror på att jag har lågt blodtryck i vanliga fall, och så får man lyssna på bebisens hjärtljud. That's about it. Som vanligt så fick vi höra att allting såg bra ut. Ingenting var konstigt eller ovanligt och i stort sett så är det bara att vänta på att bebisen ska komma. Vi fick en tid till nästa vecka så då får vi ju se om bebisen har kommit tills dess eller ej.


Det värsta med att vara höggravid är att man mer eller mindre tvingas till telefonförbud. Alla antar att så snart man ringer så är det för att berätta att man ska föda eller redan har fött. Ingen verkar tro att man kan ringa bara för att man, som tidigare, vill prata. När de väl får reda på att "nä, jag ville bara prata lite", då blir folk besvikna. Lite trist, även om jag förstår dem också. (Det är väl bäst att tillägga så ingen tar illa upp). ;)

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards