Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 22 juli 2009

Hemma igen.

Av rikku - 22 juli 2009 09:30

Ja, då var vi hemma igen då, hela familjen. Ja, vi kom naturligtvis inte hem idag eller igår, utan i söndags, men jag har bara inte orkat skriva något förrens nu.


Det har varit jättetrevligt att vara iväg på "semester", även om vädret inte var så bra som jag hade önskat. En enda dag fick vi odelat solsken och det var på fredagen. Då åkte vi iväg till Vispås och badade tillsammans med syster-yster och hennes familj. Vattnet var kallare än jag hade räknat med, men efter en stund så blev det skönt, som vanligt.


Vad mer har vi hittat på? Tja, vi for till Tiveden en sväng och tänkte promenera vid Fagertärn, men när vi väl kom dit så regnade det så vi fick åka hem igen. Vägarna vid Tiveden är ju inte de allra bästa och de är ganska slingriga, vilket resulterade i att Vanja blev åksjuk och kräktes i bilen. Stackarn! Men det gick bra i alla fall. Vi hade med Festis som hjälpte mot den värsta åksjukan och som tur var så hade jag med extra kläder åt henne också. Ibland fick vi stanna till och låta Vanja promenera lite och få frisk luft, för hon var ganska blek om nosen. När vi var hemma igen så mådde hon bra.


Vi har även spelat minigolf i Mariestad, grillat, hälsat på Yenny, Anna och Åsa (fast Åsa såg vi bara någon minut, tyvärr). Jag och Yenny träffades en gång till senare i veckan och tog en fika, gick runt på stan och shoppade lite barnkläder. Mycket trevligt. :) Synd att vi inte bor närmre varandra, typ i samma stad, så man kunde göra sådant lite oftare. Man behöver ju inte alltid handla något. Det är trevligt att bara gå runt och titta.


Vi hälsade på syster-yster i Skövde också. Jag, pappa och lillebror lämnade av barnen och åkte iväg till "Elins esplanad" som det numera heter, och handlade lite. Jag handlade mest grejer och var ändå färdig först. =) Märkligt, det där. :) Pappa fick köra mig tillbaka till syrran för att sen återvända till lillebror och fortsätta leta efter vad det nu var de skulle ha. Tur var väl det, för Lukas var lite gnällig. Men naturligtvis blev han jätteglad och lugn så fort jag kom in, ungefär som för att säga "jag har inte alls gjort nåt! Jag har varit jättesnäll!". Hihi, busunge.


På fredagen, efter badet, körde pappa mig och barnen till mamma. Tommy kom dit direkt efter jobbet istället för att först åka till pappa, lasta in sakerna i bilen och sen köra till mamma. Det blev mycket smidigare på det här sättet och för Tommys del blev det naturligtvis mycket mindre bilkörning.


På söndagen åkte vi hem tidigt. Jag hade ju varit borta i över en vecka, så jag längtade efter att komma hem igen. Det är sant, talesättet; "Borta bra, men hemma bäst".


Lukas har för övrigt blivit sex månader nu, närmare bestämt igår. Igår var också dagen då han för första gången kröp "på riktigt", så att säga. Kryper gör han ju sen längre, men igår kom han upp på armar och knän och kröp några steg och fick för en gångs skull med sig rumpan. :) Nu dröjer det nog inte länge innan han kryper på det sättet för jämnan. Innan jag vet ordet av så går han väl också.. Nej, det dröjer nog ett bra tag till. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards