Thorn without a rose

Alla inlägg den 21 maj 2010

Av rikku - 21 maj 2010 19:45

Helt plötsligt har man då jobb. Fick ett meddelande på mobilsvar i eftermiddags av en man som ville erbjuda mig ett jobb som svetsare. Om jag var intresserad så ville han att jag skulle ringa upp och så uppgav han ett nummer jag kunde ringa. Naturligtvis ringde jag upp direkt, och.. kom till mobilsvar. =) Så jag talade också in ett meddelande där jag sa att han hade ringt mig och jag var intresserad av jobbet och han kunde nå mig på mitt hemnummer.


Så ringde han upp mig och vi pratade. Han var i desperat behov av en svetsare som kunde börja jobba redan på måndag morgon. Han hade ett bemanningsföretag och det rör sig om en timanställning, vilket förstås är mindre bra, men hey, ett jobb är ett jobb. Jag kommer få en bra timpenning så även om jag inte får jobba heltid, vilket jag förstås hoppas på, så får jag antagligen rätt bra betalt i alla fall. Om inte annat så borde det bli mer än a-kassan. :)


Nu har vi förstås inte barnomsorg på måndag och tisdag (tisdag för att dagmamman har semester, vi skulle ha fått fredagen istället nästa vecka), så min mamma får komma hit och vara barnvakt de dagarna. Jag har ringt och pratat med dagmamman, så hon vet att jag har fått jobb och att vi behöver fler timmar. Jag ska få papper av henne att fylla i och skicka in.


När det gäller jobbet så vet jag nästan ingenting. Jag vet inte hur länge jag blir anställd, på vilka timmar det rör sig eller något sådant. Såvitt jag vet så skulle det kunna röra sig om en anställning på två veckor, liksom. Men jag tänker ju inte tacka nej till ett jobb som bara dimper ner i knät på mig, och absolut inte till ett jobb som svetsare. Får jag bara jobba där länge så kommer vår ekonomi börja styra upp sig igen. Den har ju varit lite haltande det senaste och vår lilla buffert har fått ta stryk, men nu kanske det ordnar upp sig igen.


På torsdag fyller Vanja år också. Min lilla bebis blir tre år! Inte så liten längre, alltså. Lillebror är snart 1.5 också, så han är inte heller så liten. Jag hade tänkt åka in till stan på onsdag och köpa presenter åt henne, medans barnen var hos dagmamman, men nu går ju inte det längre. Vi får väl åka in imorgon istället, innan vi åker till Göteborg. Tommys pappa fyller 60 idag, så vi ska dit imorgon och gratta honom.


Ja, helt plötsligt händer det mycket här hemma. Vi håller tummarna för att allt blir bra också. Jag är medveten om att det innebär en viss risk att bli anställd av ett mindre bemanningsföretag (för det är inte ett av de stora, som Tommy är anställd på), på timanställning dessutom. Tommy har ju ändå fördelen att om han är utan uppdrag och får sitta hemma och vänta så får han ju betalt ändå. Det kommer ju inte jag få. Men hey, man får våga lite om man ska vinna något.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards