Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 3 juni 2011

Ledighet.

Av rikku - 3 juni 2011 21:11

Idag är min andra dags ledighet utav "långledigheten" på fem dagar. Precis som jag trodde så har dagarna rusat fram. Gårdagen för att jag sov så länge (välbehövligt!) och idag för att vi har haft besök och var tvungna att gå upp tidigt för att städa i ordning inför besöket. Morgondagen och söndagen lär också springa iväg eftersom jag ska iväg på spa med mina bästa vänner! Whoho! Det kommer bli så kul, men som alla vet så innebär ju det att tiden kommer gå fort också. Smällar man får ta, helt enkelt. Det kommer det vara värt.


Idag har pappa, farmor och farfar varit här och firat Vanja. Hon fyllde ju år förra veckan. Hon fick kläder och en ny gitarr i present. Hon blev jätteglad, särskilt över gitarren. Hennes förra är ju sönder och har inte en sträng kvar att spela på. Nu får vi försöka hålla Lukas ifrån gitarren eller åtminstone försöka se till att han inte kan förstöra den om han lånar den. Det är ju en svår balansgång, det där. Självklart ska Vanja kunna ha sina saker utan att lillebror gör sönder dem, men samtidigt kan vi ju inte vägra honom att leka med sakerna. Vanja leker ju med hans saker och de måste ju kunna dela med sig. Och Lukas gör ju inte sönder grejerna med flit. Det bara.. blir så. Han är lite mer ivrig, lite mer impulsiv, lite mer otålig och ibland håller sakerna inte för det.


Tråkigt, men så är det.


En annan tråkig sak som jag har retat mig på i flera veckor nu, det är den här häxjakten på kungen som pågår. Främst är det väl Aftonbladet som bär facklorna, men andra tidningar hänger ju på. Jag kan inte förstå för mitt liv vad det är de tjatar om! Så kungen ska ha varit på strippklubb, säger de. Med lättklädda flickor. Festat med gangsters, eller nåt sånt.


Alltså. Om kungen vill gå på strippklubb så är det väl mellan honom och drottningen, inget som vare sig Aftonbladet eller svenska folket har något med att göra alls. Att han sen inte vill stå för det (om det nu är sant, vilket INGEN har bevisat än) är väl en annan sak, men det är fortfarande inget som svenska folket har något som helst med att göra. Herregud, låt kungen ha ett eget liv också! Och sen det här med att han ska ha "festat med gangsters".. Geezez, det krävs inte mycket för att förstå hur långsökt en sådan koppling kan tänkas vara. Säg att kungen varit på fest, närvarande på festen är någon med kriminellt förflutet. Säg att festen har 1000 gäster. Ska kungen tvingas kontrollera att alla dessa gäster är "okej", enligt Aftonbladets standard? Han har antagligen inte ens den blekaste aning om vilka en tiondel av gästerna är! FFS! Lägg av nu, Aftonbladet! Låt killen ha ett liv! Och om nu någon vän till kungen är kriminell, varför får han inte ha killen som vän? Om det nu är just det han är? EN VÄN! Ska kungen behöva ta skit för allt som hans vänner och bekanta gör eller har gjort? Är det rimligt??


Nej, jag blir så trött på detta. Och detta ständiga rop på att han ska abdikera.. låt honom vara! Kungen har ändå ingen riktig makt, så låt honom ha ett LIV och låt honom bestämma SJÄLV vad han ska göra.


Må vara att jag tycker att kungahuset är onödigt och allt möjligt, men jag blir beklämd, BEKLÄMD! av att läsa all skit som kastas på kungen. Han har inte valt att bli född till kung, så lämna honom, och resten av kungahuset, ifred sålänge de inte gör något verkligt dumt, som att mörda folk eller nåt sånt. Geez..

 
 
Ingen bild

Marita

3 juni 2011 23:04

Ha ha, ja men även om han mördade en människa skulle ha ju inte ens kunna bli åtalad. Rätt sjukt! Och sen är det väl det här med stålarna han håvar in från oss medborgare. Skulle faktiskt önska att han spenderade dem mer på representation än porrklubbar. Vad hans vänner gör däremot skiter jag fullständigt i, det är varken mina eller Aftonbladets business!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards