Thorn without a rose

Alla inlägg den 14 juli 2011

Av rikku - 14 juli 2011 09:41

Igår var jag inne på kontoret och skrev nya papper. Inte nog med att jag fick förlängt, jag fick till och med en tillsvidare-anställning. Whoho! Så nu har både jag och Tommy fast jobb igen. Det var ett tag sen vi hade det samtidigt.


Som vanligt, så snart det sker någon förändring, så började mitt huvud snurra med tankar. Fasta anställningar innebär möjligheter, exempelvis möjligheter till att få lån för att köpa hus.


Med block och penna har jag räknat och räknat och räknat. Vad kostar det att köpa ett hus för detta priset? Hur mycket ränta kan man räkna med? Hur stor del är topplån och hur mycket är bottenlån? Hur mycket är kontantinsatsen och hur lång tid tar det att spara ihop till den? Hur mycket måste man amortera? Vilka övriga kostnader medför ett husägande mot att bo i lägenhet?


Trots att jag räknar mycket och tror mig vara rätt duktig på det, så känner jag ändå att jag skulle vilja prata med någon som jobbar med såna här frågor, för att få lite klargörande. Därför tänkte jag åka in till banken och se om man kan få prata med en bankman om detta. Visserligen är det inte aktuellt för oss att köpa hus än på några år, men det är ändå intressant att ha koll.


Om det finns något jag verkligen avskyr, så är det att inte ha koll.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards