Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 11 juli 2012

Höga ambitioner.

Av rikku - 11 juli 2012 11:16

Idag har jag satt höga mål för vad vi ska åstadkomma här hemma. Kommer antagligen sluta med en besvikelse, men jag måste ändå försöka.


Igår var jag och Tommy iväg till Gekås i Ullared. För min del var det första besöket någonsin, för Tommy var det tredje eller fjärde. Jag kan inte påstå att jag var överväldigande imponerad. Stort var det, alla gånger, no question about it. Mycket saker fanns det, naturligtvis och visst, det var mycket som var billigt, sure. Allt det där argumenterar jag inte emot. Men som upplevelse, totalt sett, var det katastrof. Enorma parkeringar, varav det nästan var fullt överallt. (Vi brydde oss inte ens om att leta efter en plats på ytan närmast varuhuset utan åkte direkt till parkeringshuset där vi faktiskt hittade en plats att parkera på). Sedan fick vi gå över hela parkeringsytan för att komma till varuhuset, förstås..


Väl inne så var det fullt med folk. Överallt. Vart man än gick fick man väja för vagnar. Var man än stod så var man i vägen för minst tio personer som skulle titta på grejerna precis där man stod. Att hitta något var en kamp och när man väl hittade kläder man ville köpa så ville man förstås prova dem också, för att se att de passade. Ja, då var det kö in till provrummen. Till toaletterna var det, om möjligt, ännu värre köer. Det var många som hade med sig sina barn och jag tyckte så synd om dem! Barnen, alltså. Jag vet ju själv hur kul ungarna tycker att det är att storhandla, vilket brukar ta omkring en timme, och att då springa runt i varuhus i flera timmar (=dödstrist för vilken unge som helst), det är ju vansinne. Jag såg väldigt många ledsna barn och stressade föräldrar.


Vi hade inte med barnen. De såg barnens farmor efter hemma i Göteborg medans vi traskade runt i ett tröstlöst stort varuhus och försökte hitta grejerna vi hade skrivit ner på listan. Bara att hitta avdelningarna var ju en utmaning. Pust. Men vi lyckades i alla fall komma därifrån med nästan allt på listan. Det var vissa saker som vi inte hittade och vissa saker som vi inte tyckte var prisvärda. Tommy ville köpa en Tassimo kaffemaskin (något jag protesterade emot, var sjutton ska vi ha plats för den? Köket är belamrat som det är..) men konstaterade att den var dyrare där än på andra ställen. Jag ville köpa en ny skötbädd, helst en likadan som den vi har haft, men jag var långt ifrån imponerad av utbudet där. Det fanns typ tre olika skötbäddar, varav två var ungefär samma, bara lite olika form på dem, och så en som var uppblåsbar som inte alls kändes bra. Men vi får väl helt enkelt titta i mer riktiga babybutiker så hittar vi säkert det vi letar efter.


Nå. Vi hittade i alla fall det mesta och kom därifrån fyra timmar efter ankomst. Om vi tyckte att det var mycket folk när vi kom, ja, då var det inget emot hur det såg ut när vi åkte därifrån. Usch! Hur som helst så kom vi hem med massa nya kläder och nu måste vi ju rensa ur våra garderober och göra plats för det nya och slänga ut allt gammalt och slitet.


Så det är det jag ska försöka ägna dagen åt idag. Rensa ut det gamla, stuva in det nya och SLÄNGA skiten vi inte vill ha kvar. Sedan måste vi försöka städa upp här hemma också eftersom vi ska åka iväg till pappa och då är det ju trevligt om det är rent och snyggt när vi kommer hem igen. Det är mycket trevligare att komma hem till ett rent hem än att komma hem och behöva städa det första man gör.


Nå, vi får väl se vad jag orkar med idag. Ju mer, desto bättre.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards