Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 22 februari 2008

Prickar.

Av rikku - 22 februari 2008 18:15

Vanja har fått en massa konstiga, röda prickar i ansiktet. Det ser ut ungefär som när man har fått gåshud, små knottriga upphöjningar, och de är främst kring hakan och över ögonen. Hon har haft dem i ett par dagar nu och jag ringde sjukrådsupplysningen, eller vad de nu heter, igår och därifrån fick man lika givande svar som vanligt.


"Avvakta och se".


Jag förstår inte ens varför det FINNS en sjukrådsupplysning. De vet aldrig något där och alla svar man får är likadana. Vänta. Om det blir värre, sök en läkare. Jag menar, jag kan lika gärna ringa en av mina vänner och för att få de svaren och det utan att sitta i telefonkö i tjugo minuter.


Hmpf. Jaja, vi får se om de är kvar på måndag. Jag har tid hos BVC då och i så fall får barnmorskan titta på dem och avgöra om det är något att oroa sig för eller inte. Antagligen är det inte det, men det vore ju bra om man visste säkert. Jag är inte direkt orolig, men ett klart svar från barnmorskan skulle absolut inte skada.


Nå, vad har mer hänt då? Jo, idag fick vi papperna från Alingsås kommun om ansökan om dagisplats. Men jag tror att vi ska vänta med att fylla i de papperna tills vi har flyttat. Sen ska vi nog göra besök på olika förskolor och olika dagmammor och se vad vi tycker. Det känns väldigt svårt att välja utan att veta hur det är där.


Lönebeskeden kom idag också. Jag fick nästan 1000 kronor retroaktivt för min semester! Tommy fick naturligtvis mer eftersom han har jobbat under perioden. Det här är pengar som verkligen behövs nu när vi ska flytta och betala dubbla hyror och allting. Det är lite tursamt att vi får det just nu, när vi som mest behöver pengarna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards