Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 14 april 2011

Stor pojke!

Av rikku - 14 april 2011 21:00

Oj, vad stor Lukas har blivit på en gång! Ikväll har han gått på toaletten tre (!) gånger, och det är första gången någonsin för honom. Han har kissat två gånger och bajsat en gång och jag står och är helt förbluffad. Vad han KAN! Jag hade minst trott att han skulle sitta och det inte skulle komma något, så som Vanja gjorde i början, men nej då, han kan direkt, han. Med lite tur så vill han fortsätta och då dröjer det säkert inte länge innan han är blöjfri, han också. :) Store killen!


Han har så söta uttryck nu också. Ett väldigt vanligt svar man får från honom, efter att ha sagt till honom att göra något (eller inte göra något), är "åhej mamma" (okej, mamma). Det betyder dock INTE att han verkligen kommer göra som man har sagt, bara att han har gett med sig för stunden, vilket brukar vara de närmaste tio sekunderna. :)


Sen har han också lärt sig ordet "äckligt", vilket inte är lika roligt. Så allting är "äckligt" numera. Maten vi ska äta, en dammråtta på golvet, en bit papper.. allt är "äckligt" och vi försöker få honom att sluta säga så. Men det är inte lätt, särskilt inte som vi inte vet var han har lärt sig det. Säkert förskolan. :P


Annars är det lugnt här hemma. Jag ska skriva på papper för förlängning på jobbet imorgon. Om jag får lika länge som de andra, vilket jag antagligen får, så får jag tre veckor till, vilket känns löjligt lite. Men det är i alla fall tre veckor till. Jag har sökt till Volvo, som ska anställa, påstås det. Vi får se om jag kan få anställning där istället. Visserligen lär jag få sämre lön, men förhoppningsvis andra förmåner och framförallt en tryggare anställning. Det kan det ju vara värt.


På lördag skulle jag ha åkt till Mariestad för att fira Åsa som fyller 30 imorgon, men istället får jag jobba. Det är beordrat övertid, så jag ska jobba hela lördagen, precis som en vanlig arbetsdag. Det är andra övertidslördagen den här månaden. Jag hoppas verkligen att det visar sig på lönen sen. Det blir ju nästan inget ledigt alls, och jag undrar om det är värt det. Men jag ställer upp, såklart. Inte för att vi har så mycket val, men ändå..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards