Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 14 januari 2013

Två månader.

Av rikku - 14 januari 2013 20:39

Idag är det två månader sen Lily föddes. Är det inte fantastiskt att evigheten kan vara så kort? Det är svårt att föreställa sig hur livet var före henne, precis som med de andra barnen. Har det verkligen funnits en tid då jag inte hade barn? Vad gjorde jag då, egentligen? Vem var jag då?


Ytterligare ett tecken på att tiden rinner iväg är att det bara är en vecka kvar tills Lukas fyller år. På måndag fyller han fyra år. Stora killen! I år ska han ha sitt första barnkalas. Det har han längtat efter ända sedan Vanja hade sitt kalas förra året. Jag hoppas att det kommer i alla fall några fler barn till Lukas kalas än vad det gjorde till Vanjas. Hittills har en förälder svarat på inbjudan att hennes son gärna kommer, så minst en gäst blir det i alla fall. :)


Men Lukas är ju inte den enda som har kalas i helgen, som jag har nämnt tidigare. En flicka på förskolan fyller också år och har bjudit Vanja på sitt kalas, som är på lördagen. Jag måste iväg i veckan och fixa en present som Vanja kan ta med sig.. Så hela helgen blir full med kalas och på måndagen, när Lukas fyller, har vi tänkt ha vuxenkalaset, så för Vanja blir det kalas i dagarna tre. :D


Inför Lukas kalas måste vi fixa i ordning här hemma, naturligtvis. Jag har börjat idag och faktiskt fått väldigt mycket gjort. Dagen började med tvättid klockan åtta (uff! Jag ville hellre sova..) och eftersom dagen ändå var förstörd (typ) så satte jag upp en massa mål för dagen. Jag sorterade och vek ihop all tvätt, både det som tvättades på morgonen och den tvätt som var kvar sen förra veckan. Barnen fick hjälpa mig med lakanen, de var så duktiga. Jag sprang iväg till Willys och köpte jäst och mjöl och satte sedan igång med att baka bröd. Fyra limpor blev det. Jag fixade all disk, både det som var före baket och efter, jag plockade ner allt julpynt och ställde ner lådorna i källaren igen. Dessutom ringde jag två viktiga samtal och var klar med allting strax efter klockan två.


Så dagen har varit otroligt produktiv, men jag är så trött nu. Jag hade önskat att vi var lediga imorgon också, men det är tisdag imorgon och då ska barnen till förskolan och vi måste gå upp klockan sju. Usch! Jag vill soooooooova! Undrar när jag ska få tid till det, egentligen?

 
 
Marie- Saffeochjag

Marie- Saffeochjag

14 januari 2013 21:01

Åh vad du är duktig och driftig. Blir lite skamsen över min fullständiga brist på engagemang juh.

http://saffeochjag.blogg.se

rikku

15 januari 2013 09:40

Haha, det är inte alltid jag är så produktiv. Ibland får man vara glad att jag orkar laga mat. ;) Inte riktigt, kanske, men nästan.

 
Ingen bild

MinnaMinchi

14 januari 2013 21:51

Ta ledigt då. Det bestämmer väl du, Linnéa? ;)
Grattis i förskott till Lukas!

rikku

15 januari 2013 09:39

Nja.. Det vore inte snällt mot barnen. De ser ju fram emot att träffa sina kompisar. Jag får sova nån gång när det inte är så mycket att göra. :) Lily sover ju bra på nätterna nu, i alla fall. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards