Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 16 mars 2008

Statusrapport från Alingsås.

Av rikku - 16 mars 2008 09:00

Jahapp, då har vi bott här i en vecka nu då. Det har varit lite dåligt med uppdateringar från min sida på grund av att det har varit så mycket att göra.


Flytten gick bra, även om det tog längre tid än vad vi hade hoppats på att komma iväg. Men i gengäld så kom vi fram fortare än vad vi hade räknat med. Vi hade rätt mycket bärhjälp när vi kom fram till Alingsås, så det gick väldigt fort att bära in allting. Vi fick även i ordning mycket mer än vad jag hade trott att vi skulle få de första dagarna och det var väldigt skönt. Bara att få upp gardiner gör otroligt mycket för trivselkänslan. (Stort tack till Eva för all hjälp.)


Vädret har inte direkt varit det bästa sen vi flyttade hit, vilket har medfört begränsad möjlighet till att utforska omgivningarna. Två turer har det dock blivit. En i början av veckan då jag gick till ICA med Vanja och en igår då min mamma var här och vi alla gick ut på en promenad på förmiddagen. Men av det lilla vi har sett så verkar det helt underbart här. Området är i utkanten av Alingsås och det är otroligt natursköna omgivningar. Utsikten åt ena hållet är berg, skog och lekplats, och åt andra hållet berg, skog och några villor. Kort och gott; ganska perfekt område för barnfamiljer.


Idag ska vi åka in till Göteborg och hälsa på Tommys familj. Det är så roligt att vi bor så pass nära nu att man kan åka och hälsa på folk över dagen bara. Det är värt mycket.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards