Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 3 maj 2012

Citat i huvudet.

Av rikku - 3 maj 2012 12:24

Inlagt från gårdagen.


"Jag ålägger mig själv sträng cencur".

Av någon anledning poppar det citatet upp i mitt huvud. (Från "Sofies värld"). Jag sitter på jobbet och känner mig trött och frustrerad. Det flyter inte på och det känns som att vi har väntat mer än vi har jobbat. Ibland är det skönt med pauser, men när det blir närmare timmar långa pauser, då är det inte skönt längre. Då blir man bara trött och sömnig och dagen går väldigt långsamt.


Inte blir det bättre av att jag hade med matlåda till jobbet idag. Jag gjorde en god köttgryta till middag igår (läs: i förrgår) och det blev tillräckligt mycket över för att det skulle räcka till matlåda både till mig och Tommy. Det var jättegott även idag, men mat i magen gör mig sömnig och det i kombination med att vi har stopp är förödande för min energi. Jag hade behövt en Red Bull, men jag har bara vatten.


Suck..


Missförstå mig inte, vatten är gott och livgivande, men så värst energigivande är det ju inte.


"Jag ålägger mig själv sträng censur".


Varför dyker den meningen upp i mitt huvud hela tiden? Kanske är det dags att läsa om boken. Det var ett tag sen och filosofi är ju verkligen intressant. Men just nu är jag mitt uppe i en serie, så jag vill nog gärna läsa klart den först.


"If music be the food of love, play on".


Jaha, där dök Shakespeare upp i mitt huvud också. Jag gillar inte att slumpmässiga citat gör intrång när jag försöker tänka.


Jag vill ha någon typ av förändring i mitt liv. Jag skrev för ett tag sen att det känns som att livet är lagt på is. Vi väntar på att saker ska hända, på så många plan. Det känns inte bra att vara hänvisad till att bara vänta, att vara passiv, men mycket är sådant vi inte kan göra något åt. När det gäller billånet är vi ju aktiva, förstås. I alla fall en gång i månaden, när lönen kommer in. Resten av tiden, ja, då väntar vi. Men vi har kommit så långt där, i alla fall. På åtta månader har vi amorterat nästan 80 000. Det ska vi vara stolta över. Det är såna saker som gör att jag tror att vi skulle ha råd med hus.


Jag byter ämne, eller rättare sagt återgår till ämnet förändring.


Jag har börjat spara ut håret. Igen. (Tänk om jag kunde bestämma mig någon gång!) Det är på gränsen till att jag kan sätta upp det, men det betyder såklart att luggen börjar bli alldeles för lång. Jag har heller inte färgat håret sedan september. Det betyder såklart att alla vita hårstrån syns brutalt tydligt vid det här laget. Och ja, de ÄR många. För den som nu tvivlade på det.


Så jag vill färga håret och klippa mig. Fåfänga? Ja, kanske. Jag är ju inte direkt någon slående skönhet, men för den sakens skull vill jag ju kunna se bra ut. Att färga håret och klippa mig är det enda ingrepp jag sysslar med när det gäller utseendeförändrande tilltag. Det räcker i och för sig långt. :)

 
 
jen

jen

5 maj 2012 20:36

det här med hår är en förjävla ego-enkel-sak, men som du säger, sysslar man inte med något annat så är klipp å färgning jäkligt enkelt å effektivt :)

Hörru, du ska inte på peace &love å kolla edguy? Jag är kluven, festival är inte deraste stakaste (å jag kommer ändå kolla dem på srf) men de är ju ändå i Sverige... ihhh!
Kram!

http://watersfallfrozen.blogspot.com

rikku

6 maj 2012 11:47

Ja, visst är det? Svindyrt bara, om man klipper sig där jag brukar klippa mig.. funderar starkt på att färga hemma nästa gång. Sambon är rätt duktig på att inte kladda ner mig alltför mycket. :D

Åh, jag vet inte! Jag vill egentligen, men.. alltså, det är ju mitt i veckan och så långt bort. :/ Skulle behöva ta ledigt från jobbet i flera dagar och fixa med barnvakt och allting.. Känner mig kluven, men samtidigt så VILL jag ju se dem. Åh, det är så svårt. De kommer ju till Sweden Rock också, men det är lika svårt att ta sig dit. Kan de inte bara bosätta sig i Göteborg och ha konserter några gånger i månaden istället? :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards