Thorn without a rose

Alla inlägg den 8 mars 2012

Av rikku - 8 mars 2012 12:19

Två dagar i rad nu har jag gått och lagt mig igen efter att ha lämnat barnen på förskolan. Det är med blandade känslor som jag gör det. Å ena sidan är det ju väldigt skönt att få sova lite extra. Antagligen är det rätt nödvändigt också för att jag ska kunna fungera som jag ska. Å andra sidan så får jag ju inget gjort. Det känns som att jag inte gör så mycket annat än jobbar och sover när jag går och lägger mig igen. Och det finns ju så mycket som jag skulle behöva göra..


Nåja. Vissa dagar får man helt enkelt prioritera sömnen. Imorgon kommer jag ju inte kunna lägga mig igen eftersom jag ska till tandläkaren med Lukas. Därefter ska vi vidare till kontoret och försöka hämta ut lite nya arbetskläder till mig. Som tur är så är jag ledig imorgon, annars skulle jag aldrig hinna med allting. Men imorgon blir antagligen den sista lediga fredagen för oss. Gissningsvis vankas det väl sexdagarsveckor snart igen istället. Naturligtvis jobbigt i längden, men gött med pengar.


Ska vi kunna köpa hus någon gång innan barnen flyttar hemifrån så behövs det ju en del pengar. Båten är avbetald i alla fall och bilen är på god väg. Ett halvår-år till så är det lånet borta. SEN kan vi börja spara ihop till hus. Och en ny bil.. Och en buffert.. Jaja, vi har en del saker att lägga pengar på. Men någon gång vill jag ha ett hus i alla fall. Sen hur lång tid det kommer ta.. ja, jag får väl räkna på det.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards