Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 18 juni 2008

Inte särskilt bra.

Av rikku - 18 juni 2008 22:15

Usch, idag har jag verkligen inte varit i form. Jag har varit trött, hängig, orkeslös och nästan likgiltig. Jag lider antagligen av sömnbrist (igen) men för en gångs skull så är det mitt eget fel.


I helgen beställde jag en hel hög med böcker. Fem böcker från Tradera och tre böcker från Adlibris. Alla böcker från Tradera har redan dykt upp och det har medfört att jag ligger och läser till väldigt sent. I natt lade jag ifrån mig boken vid midnatt eller ett. Jag vet inte riktigt hur mycket klockan hade hunnit bli. Sent, i alla fall.


Så sömnen är inte direkt på topp just nu.


Vidare så krånglar min mage, igen. Det känns som att den har hållit på och krånglat i flera veckor nu. Skulle jag kolla upp det så skulle det säkert visa sig att jag lider av brist på nån vitamin eller nåt. Det säger i alla fall min mamma jämt. Jag måste lida brist på vitaminer och annat bra eftersom jag inte äter grönsaker. Men å andra sidan så är jag ju nästintill anorektiker också enligt henne eftersom min kropp ser ut som den gjorde innan jag blev gravid med Vanja...


Det här kanske jag har tagit upp förut, men det stör mig verkligen. Alla verkar jämföra min kropp med hur den såg ut strax innan Vanja föddes och hur den ser ut nu, för att kunna påpeka och kommentera hur smaaaaaaal jag har blivit. Geezes, jag har alltid varit smal. Varför kommer det som en chock för alla nu helt plötsligt?


Äsch, sidospår. Säkert ett gammalt ämne också.


Hur som helst så har det här inte varit någon toppendag för mig. Dessutom så känner jag att jag verkligen måste göra ett stort ryck här hemma. Lägenheten ser ut som skräp. Nåja, inte hela, men köket i alla fall. Men orken och lusten är inte direkt närvarande. Disken exempelvis, är ju helt sanslös. Jag har diskat tre gånger idag, TRE! gånger, och ändå är det disk kvar. Stora, otympliga grejer som inte riktigt får plats i diskmaskinen, men som man inte orkar ställa sig och diska för hand, särskilt inte när man känner sig utslagen.


Blä.


Vad finns det mer att rapportera om? Tja, midsommar närmar sig och väderleksrapporterna är inte direkt optimistiska. Det ser ut som att det blir regn, i år igen. Kul.. Skönt med ledighet, dock. Tommy kommer sluta så tidigt som sju imorgon! Yey! Fast å andra sidan kommer han börja tidigare, men ändå! Hela kvällen tillsammans, på en vardag! Men tack och lov så jobbar han bara så här en vecka till. Sen är det semester och efter semestern så kommer han jobba dagtid istället. Skönt! Även om kvällsskiftet ger mer betalt så kommer det bli skönt att ha Tommy hemma på kvällarna igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards