Thorn without a rose

Alla inlägg den 14 november 2008

Av rikku - 14 november 2008 22:15

Usch, vad dåligt jag har sovit den senaste veckan. Natten som gick var jag vaken varje timme. Jag vet inte om jag sov något emellanåt eller ej, men jag är helt säker på att jag har sett alla klockslag. 22, 23, 00, 01, 02, 03, 04, 05 och sen ringer väckarklockan 05.30 När vaknar Vanja? Klockan sex. Vill hon somna om? Nej. Får jag sova mer? Nej.


Varför jag inte sover? Tja, det är väl en blandning av orsaker, skulle jag tro. Dels har bebisen raveparty i magen hela nätterna igenom och dels ligger Tommy och knuffas (i sömnen, naturligtvis) och sen blir det varmt och sen blir det för kallt och kuddarna är hopplöst oformliga och täcket är för stort och... Inget stämmer, helt enkelt. Men vi hoppas väl på bättring i natt.


Imorgon blir det städdag i alla fall. Det blev ingen städdag förra helgen, så det behövs dubbelt så mycket nu istället. Men det brukar ju gå ganska fort när vi väl sätter igång, så det oroar mig inte så mycket.


På söndag ska vi åka till Göteborg. Dels så ska vi handla julklappar (under förutsättning att vi hittar något att köpa, naturligtvis) och dels ska jag klippa mig. Äntligen. Ja, jag tröttnade på att se ut som ett kråkbo i huvudet, så jag beställde tid på Panache. Hoppas bara att jag får en bra frisör... min favoritfrisör har ju slutat, och jag har inte hittat någon ny favorit. :( Jag har inte varit riktigt så nöjd de senaste gångerna jag klippt mig där och det är ganska illa med tanke på att det är en väldigt dyr salong, men jag ger dem en chans till.


Jag ska inte klippa av mig allt, utan bara klippa till luggen, jämna till håret och förhoppningsvis få till en frisyr av det hela. Jag vill gärna kunna känna mig fin och eftersom jag är så okvinnlig av mig på så många sätt och vis så är det antagligen svårare för mig att känna mig finare än för andra kvinnor. Men å andra sidan så känner jag mig nog överlag finare än vad andra kvinnor gör när jag vaknar på morgonen. :)


För den som inte vet det så ligger det till så här:

  • Jag vantrivs i feminina kläder så som klänningar, kjolar och högklackat.
  • Jag sminkar mig aldrig. Jag vet inte ens hur man gör.
  • Jag rakar mig inte under armarna, vaxar inte benen och plockar inte ögonbryn eller annat sådant.

Kort sagt, fruktansvärt okvinnlig. =) Ja, just det, jag intresserar mig inte heller för mode, inredning och pyssel.


Nåväl, klippa mig ska jag i alla fall och jag hoppas att det blir något jag blir nöjd med. Hade Malin jobbat kvar så hade jag vetat med säkerhet redan nu att jag kommer bli nöjd, men nu vet jag ju inte vem det blir som klipper mig. Det är bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa.


Nä, det blev visst inte mer än så här. Jag vet att jag hade tänkt skriva om något mer, men jag glömde bort det på vägen. Typiskt. Antagligen kommer jag komma ihåg det så snart jag stängt av datorn, men det kan inte hjälpas. Nu blir det kvällsmat och sen säng.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards