Thorn without a rose

Alla inlägg den 15 maj 2009

Av rikku - 15 maj 2009 12:45

Märkligt nog. Jag har inte fått sova mer än någon timme eller två i sträck på väldigt länge nu och i natt var inget undantag. Trots detta så känner jag mig märkligt pigg idag. Tröttheten ligger på lur runt hörnet, men så länge den håller sig där går det bra. Idag har vi varit ute och lekt, jag och Vanja. Lukas gled med i bärselen, men engagerade sig inte särskilt mycket. Lika bra det, antar jag. Vi började med att Vanja fick gunga. "Komme killa magen?", ber hon. Självklart hjälper jag henne med det. Högt, högt, högt lyfter jag gungan innan jag släpper den. Wosh! åker den iväg och nog killar det i magen då. :) Men min plan med att gå ut var faktiskt inte bara att Vanja skulle få gunga, även om hon gärna får göra det också. Men vad jag hade tänkt mig var faktiskt att vi skulle bege oss ner till lekparken där jag träffade dagbarnmammorna en annan gång. Jag tänkte att de kanske var ute idag eftersom det är så fint väder.


Så vi började promenera åt det hållet, jag och Vanja hand i hand och Lukas snålåkandes i bärselen. Vi hann inte särskilt långt, dock. Redan när vi hade gått ut från valvet så ändrade jag mig. Jag hörde nämligen barnskratt åt andra hållet, så vi styrde kosan ditåt istället, och vad fann vi? Jo, där var de! Dagbarnmammorna som jag träffade en annan gång var ute med sina små får och vallade dem. Trevligt. Ännu trevligare var det att de kom ihåg oss. :) Synd bara att de hade med sig så många barn. Det var säkert tio stycken, om inte mer och blotta mängden barn gjorde Vanja blyg. Men det var trevligt ändå. Vanja tinade upp så småningom och följde efter några av barnen. Hon till och med plockade en maskros till en av småflickorna. :) Sött!


Jag frågade dagbarnmammorna när de brukar gå ut med barnen, för tyvärr kom vi ut ganska lagom till att de skulle gå hem igen och äta lunch, och jag fick reda på att de brukar gå ut kring halv tio på morgonen. De nämnde fyra ställen som de brukar gå till där jag kunde leta efter dem och de tillade att även om jag inte såg dem så borde jag kunna höra dem. =) Nå, halv tio ska väl inte vara någon omöjlighet för oss att komma ut till. Nog för att jag är seg på morgonen, men inte SÅ seg. Nuförtiden tvingas jag ju upp mellan sex och sju på morgonen, tyvärr, så halv tio har jag garanterat hunnit med frukost, blöjbyten, påklädning av barnen och allt annat som måste göras innan man kan gå ut.


Så vi får se. Det känns enklare att hitta dagbarnmammorna än att ta sig iväg till Öppna förskolan, faktiskt.

Av rikku - 15 maj 2009 07:15

Snodde en lista från Mollsan.


DIG SJÄLV


Vad heter du? Linnéa.

Hur gammal är du? Fyller 28.

Var är du född? Kärnsjukhuset i Skövde.

Vad heter din mamma? Anita.

Vad heter din pappa? Anders.

Har du några syskon? Japp, två bröder och en syster.


SENASTE GÅNGEN


..du rökte? Aldrig.

..du snusade? Aldrig.

..du färgade håret? Oj.. det minns jag inte. Innan Vanja föddes?

..du grät? Igår.

..du tränade? Va, träna? Vad är det? :)

..du solade solarium? Testade det nån gång i gymnasiet. Längesen, alltså.

..du skällde på någon? Häromdagen. :/

..du var utomlands? 2003, eller 2004. Nåt av det.

..du duschade? I förrgår kväll.

..du köpte nya kläder? Uj, längesen. Innan jul.

..du åkte buss? Början på april.

..du åkte taxi? Oj.. det var nog... 2002?

..du åkte tåg? Början på april.

..du smsade någon? Eh.. vet ej.

..du ringde någon? Antagligen igår. Jag brukar ringa varje dag. :)

..du camade med ngn? Gosh! Ja, det var många år sen! :)


HAR DU NÅNSIN
 

..hoppat studsmatta? Jadå, som liten.

..ätit fiskbullar? Ja, som liten. Tycker inte om det längre.

..tagit kort på dig själv? Japp, dock aldrig med bra resultat. =)

..skrattat så du började gråta? Njae.. det tror jag inte. Kanske.

..skolkat mer än 3 skoldagar i rad? Jag har aldrig skolkat.

..sovit mer än 10 st i ett tält? Nej, det är jag säker på. :)

..badat mitt i natten? Absolut inte.

..åkt berg och dalbana och spytt efter det? Nope.

..spytt för att du var full? Jag har aldrig varit full eftersom jag aldrig druckit alkohol, så.. nej.

..trillat när du åkt skidor? Jadå, som liten.

..gråtit till en bok? Många gånger.

..varit rädd för tomten? Har aldrig trott på tomten.

..sjungt kareoke? Nej.

..fastnat med tungan på en lyktstolpe? Verkligen inte. =)

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards