Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

Inte mycket positivt.

Av rikku - 18 februari 2010 10:00

Igår fick vi reda på att Tommy bara får jobba en vecka till. Sen är det stopp. I alla fall på företaget han är på nu. Manpower har inte hört av sig alls än. Det verkar vara jäkligt svårt att ta upp telefonen och ringa ett samtal. Man kan undra om deras telefoner fungerar att ringa med, inte bara till. Det är ju så att killen i Alingsås ska prata med tjejen i Göteborg. Alingsåskillen tyckte att Tommy ska ringa Göteborgstjejen och be henne ringa honom (Alingsåskillen). Vilket Tommy har gjort, men hon har inte ringt upp A-killen. Varpå Tommy har pratat med A igen och återigen fått höra att Tommy ska ringa G så att G hör av sig till A. Varför kan inte bara A ringa till G när det är A som vill prata med G?? G har ju antagligen inget intresse av att prata med A, så att ringa A ligger antagligen låååångt ner på hennes priolista.


Så för ett par veckor sen var A jätteintresserad av att anställa Tommy, men intresset blev väl lite svalare när A fick höra att Tommy jobbade. När Tommy ringde igår till A och sa att han inte har jobb längre än nästa vecka och att han kan börja jobba redan i mars (som liksom börjar veckan efter nästa) så fick han höra av A att "mars är ljusår bort i den här branchen" för så lång framförhållning kan de tydligen inte ha. Att sen mars börjar bara om 1.5 veckor, det spelade tydligen ingen roll..


Nej, så vi får nog räkna med att Tommy är arbetslös igen efter nästa vecka. Så roligt. Han pratar om att eventuellt börja plugga och utbilda sig till något nytt, vi får väl se vad det leder till. Men ska han plugga så MÅSTE jag få ett jobb först. Annars havererar nog ekonomin. Vi har ju ganska höga fasta kostnader. Visserligen har vi en buffert, men den vill man ju inte tömma bara för att betala räkningar..


På minussidan, om än på ett lite löjligare plan, ligger också att ungarna vaknar allt tidigare och tidigare på morgonarna. Idag var vi alla uppe och påklädda före klockan sju! Så tidigt vill jag inte vara uppe! Uäääh! Stackars mig. Gnäll, gnäll. Whine, whine.


Typ.


Fast på plussidan (för det finns faktiskt en sådan också) så har vi mer eller mindre bestämt en helg med Tommys mamma då hon kan vara barnvakt. Underbart! Tommy och jag ska få en helg ensamma tillsammans! Whoho! Vi ska gå på bio, på restaurang och sen ska vi se om vi hittar på något mer. Det här måste planeras noga. Vi får inte slösa bort en ledig helg med att bara vara hemma och sitta vid datorerna. Nästa helg blir det, alltså 27-28 februari.


Ironiskt nog samma helg som Tommy blir arbetslös, så det kommer nästan bli som att vi firar det, men så är det ju inte. Det bara råkar sammanfalla. Men skönt ska det bli i alla fall.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards