Thorn without a rose

Alla inlägg den 17 mars 2010

Av rikku - 17 mars 2010 21:45

Jag har ett späckat schema inplanerat för de närmaste två dagarna. Jag skulle önska att jag kunde säga att jag hade planerat att göra A eller B med barnen och att vi skulle åka till C eller D och hitta på något, men så roligt är det inte. Nej, mitt späckade schema gäller städning. Så roligt. Städning, röjning, jobbsökande och andra såna roliga saker. Jag vill röja upp ordentligt innan helgen så vi har helgen fri och kan göra roliga saker tillsammans. Men om det ser ut som ett bombnedslag här hemma så är det svårt att ta sig iväg någonstans och liksom släppa hur det ser ut hemma. Tycker jag, i alla fall.


Men. I mitt späckade schema (jag gillar tydligen den ordkombinationen just nu) så finns faktiskt inget schemalagt före klockan tio, så om vi vaknar tidigt (haha.. vad då "om"?) så kan jag hinna ut och leka med ungarna en stund innan det är dags att kavla upp ärmarna och storstäda.


Hoppas bara att jag inte är alldeles för trött på morgonen, utan faktiskt orkar gå ut också. Inte helt givet nuförtiden..


Från det ena till det andra så fick jag reda på idag att en kompis till mig har blivit pappa. Grattis! (Jag skriver inte ut vem det är, för jag vet inte om han skulle uppskatta det, men gratta kan jag ju göra). Jag visste inte ens om att de väntade barn, så det kom verkligen som en överraskning för mig. Men en rolig sådan. :)


Från det andra till det tredje så gjorde jag misstaget att berätta för min mamma att jag har haft ont i tand/käke/öra i några dagar. Genast drog hon sina slutsatser om vad det kunde vara. (Varför blev hon inte läkare, när hon nu gillar att ställa diagnoser på folk?) Först, när jag sa att jag trodde det var min visdomstand som bråkade med mig så bestämde hon att jag hade fått en infektion och det måste jag ju GENAST gå till tandläkaren med för om jag inte vet hur ont det gör så kunde jag ju fråga min syster.


Eh.. jaha, vad trevligt. Men jag tror inte att jag har fått någon infektion, faktiskt. Då kom hon med nästa diagnos. Då var det säkert precis som hennes tandläkare hade sagt till henne för massa år sen, nämligen att min käke skulle hoppa ur led och jag behövde en bettskena för att sluta gnissla tänder. Men javisst! Klart att min käke har hoppat ur led! Att jag inte märkte det själv, liksom! Jösses...


Mina egna teorier lyder så här: Antingen har min visdomstand börjat växa igen (den känns lite längre upp, faktiskt, men det kan vara inbillning) och det är därför jag har ont. Fullt möjlig teori.

Min andra teori är att det har bildats något slags tryck vid örat som trycker på någon nerv. Det skulle kunna vara en möjlig förklaring eftersom det gör mer ont om jag ligger på ena sidan än om jag ligger på den andra.


Men oavsett vilket så är det ju bättre nu (om än inte helt bra) och jag tänker inte uppsöka läkare så länge det fortsätter att bli bättre. Om det blir sämre igen, då är det ju en annan femma.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards