Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 12 april 2010

Sjuka barn.

Av rikku - 12 april 2010 08:45

Ungarna har blivit sjuka, båda två. Antagligen blev de smittade när vi var hos G i torsdags. Ett av barnen som var där var snorigare än snorigast och spred frikostigt ut sitt snor överallt.


Först trodde jag att Vanja skulle klara sig för hon uppvisade inga symptom igår. Däremot var Lukas näsa som en liten läckande kran. Men det visade sig väldigt tydligt i natt att Vanja också hade blivit sjuk. Hon hostade, hon nös och hennes lilla näsa bara rann och rann. Flera gånger i natt fick hon vatten i flaska för att hon hostade så mycket. Stackars liten. Imorses vaknade hon och grät, men visste inte varför hon grät. Antagligen mådde hon inte så bra. Så hon fick komma in till mig och ligga och gosa istället.


Jag var lite orolig ett tag för att hon skulle ha feber också, men termometern visade på 36.9 grader så nån feber fanns ju inte.


Lukas verkar må bättre idag i alla fall. Hans näsa rinner inte längre, men gissningsvis är han täppt istället. Eller så är han bara bättre. Det återstår att se.


Igår var det ju jättehärligt väder ute. Jag vet inte exakt hur varmt det var, men på kvällen var det i alla fall 12 grader fortfarande. Härligt. Jag skulle börja med maten klockan fyra, men jag hann inte ens börja innan det plingade på dörren. Det var Buffy och Katte som frågade om vi ville komma ut och leka. Det ville vi förstås, så maten fick vänta. Vi var ute ända till halv sex, så det blev väldigt sen mat igår. Men Tommy blev bara glad för det eftersom han inte kom hem förrens vid sex-tiden. Han gillade att han fick varm mat istället för uppvärmd. :)


Vi kom överens igår, Katte och jag, att vi skulle träffas idag också och låta ungarna leka. Men det verkar inte vara lika bra väder idag. Eller.. hm. Alltså, det är soligt och fint, men det har varit minusgrader i natt och det är fortfarande ganska kallt. Solen har varit uppe ett bra tag nu, men det är inte ens fyra grader ute än. Men det är bara att klä på ungarna mer kläder. :)


Problemet är bara att jag skulle behöva komma iväg och handla också. Men när ska jag hinna det? Aja, det får väl bli när det blir.


Angående mina två saker; jag har hittills lyckats hålla det. Men en dag är inte så mycket att skryta med. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards