Thorn without a rose

Alla inlägg den 12 april 2010

Av rikku - 12 april 2010 20:30

Haha, Vanja har kommit in i en liten "jag vill inte"-period. Just nu har barnen legat i sina sängar i 1.5 timmar och sover inte än. Varje gång jag går in till dem och säger att "nu måste ni sova, lägg er ner, natt natt, sov gott" så kontrar Vanja med "Jag vill inte sova!". Sen tillägger hon, lite i efterhand, "inte just nu".


Hihi. Sötungar. (Säger jag nu, när jag är på bra humör. Hade jag varit på dåligt humör hade det säkert låtit på ett helt annat sätt).


Lukas då? Varför sover inte han? Tja, säg det. Han roar sig med att dra av sig byxorna, kasta ut dem från sängen, kasta ut täcket, kudden, snuttefilten, gosedjuret.. Helt enkelt allt som finns i sängen. Sen står han och tittar på mig, pekar på något och säger "dä?". Det är bara att lasta in allting i sängen igen, dra på honom byxorna och säga till honom för hundrafemtionde gången att "lägg dig ner, det är dags att sova". Ibland lägger han sig ner och drar på sig täcket och ser allmänt jättesöt ut och ibland står han kvar, skrattar och ser bara allmänt busig ut.


Jag är chanslös, helt enkelt. :) De somnar väl när de somnar. Kanske betyder det att de sover längre imorgon, men jag betvivlar det. Skarpt.

Av rikku - 12 april 2010 13:30

Det blev ingen lek för barnen idag. Buffy hade blivit magsjuk i natt. Stackars liten. Hoppas bara vi slipper magsjuka.


Jag traskade i alla fall iväg och handlade med småttingarna eftersom det ändå inte blev någon utelek med grannflickan, så nu är i alla fall det gjort. Vädret är bättre än vad jag trodde i morses. Just nu har vi 14.5 grader ute, strålande solsken, klarblå himmel och knappt någon vind alls. Underbart väder, helt enkelt. Värmen kom ju också, även om den var lite trögstartad. :)


Just nu sover barnen och jag hade tänkt sätta mig och leta efter lite nya jobb, skriva lite ansökningar och så vidare, men det är hopplöst att komma in på Arbetsförmedlingens hemsida. De har gjort om sidan så den har legat nere ända sen i fredags och skulle komma upp nu idag, klockan åtta. Visst.. Alltså, sidan ÄR uppe. Det är bara.. eh.. svårt.. att komma in där. "Svårt" som i "uppdatera sidan 300 gånger innan du får komma in på startsidan och gör om samma sak varje gång du vill göra något nytt". Jättekul.


Nåja. Man får väl ha förståelse för att det strular i början när de gjort något nytt. Men det stör mig ändå att jag inte kan leta jobb.


På torsdag ska jag hem till en granne på plastparty. Ja, eller vad man ska kalla det. Hemparty? Whatever. Folk vet vad jag menar. Det ska bli kul. Träffa lite folk och prata och sånt.



Gällande mina två "löften" eller vad jag ska kalla dem så utsatte jag mig själv för frestelse angående den ena saken och klarade det. Duktig Nea. =)

Av rikku - 12 april 2010 08:45

Ungarna har blivit sjuka, båda två. Antagligen blev de smittade när vi var hos G i torsdags. Ett av barnen som var där var snorigare än snorigast och spred frikostigt ut sitt snor överallt.


Först trodde jag att Vanja skulle klara sig för hon uppvisade inga symptom igår. Däremot var Lukas näsa som en liten läckande kran. Men det visade sig väldigt tydligt i natt att Vanja också hade blivit sjuk. Hon hostade, hon nös och hennes lilla näsa bara rann och rann. Flera gånger i natt fick hon vatten i flaska för att hon hostade så mycket. Stackars liten. Imorses vaknade hon och grät, men visste inte varför hon grät. Antagligen mådde hon inte så bra. Så hon fick komma in till mig och ligga och gosa istället.


Jag var lite orolig ett tag för att hon skulle ha feber också, men termometern visade på 36.9 grader så nån feber fanns ju inte.


Lukas verkar må bättre idag i alla fall. Hans näsa rinner inte längre, men gissningsvis är han täppt istället. Eller så är han bara bättre. Det återstår att se.


Igår var det ju jättehärligt väder ute. Jag vet inte exakt hur varmt det var, men på kvällen var det i alla fall 12 grader fortfarande. Härligt. Jag skulle börja med maten klockan fyra, men jag hann inte ens börja innan det plingade på dörren. Det var Buffy och Katte som frågade om vi ville komma ut och leka. Det ville vi förstås, så maten fick vänta. Vi var ute ända till halv sex, så det blev väldigt sen mat igår. Men Tommy blev bara glad för det eftersom han inte kom hem förrens vid sex-tiden. Han gillade att han fick varm mat istället för uppvärmd. :)


Vi kom överens igår, Katte och jag, att vi skulle träffas idag också och låta ungarna leka. Men det verkar inte vara lika bra väder idag. Eller.. hm. Alltså, det är soligt och fint, men det har varit minusgrader i natt och det är fortfarande ganska kallt. Solen har varit uppe ett bra tag nu, men det är inte ens fyra grader ute än. Men det är bara att klä på ungarna mer kläder. :)


Problemet är bara att jag skulle behöva komma iväg och handla också. Men när ska jag hinna det? Aja, det får väl bli när det blir.


Angående mina två saker; jag har hittills lyckats hålla det. Men en dag är inte så mycket att skryta med. :)

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards