Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 11 december 2010

Okej.

Av rikku - 11 december 2010 20:30

Nu har jag brutit ihop, gråtit en skvätt och kommit igen. Nu är det nya tag som gäller.


Jag försöker organisera oss här hemma lite grann, inför flytten. Den närmar sig ju med stormsteg (fast först ska vi ju ha jul, förstås). Det är fortfarande mycket kvar att packa, men jag känner att jag inte har någon överblick och det är snarare där problemet ligger för mig, snarare än att det är mycket kvar. Utan organisering och struktur blir det bara kaos och det är där vi måste göra något.


Vi har skaffat oss en massa papperskassar till mina böcker, så snart är alla böcker nerpackade. (Yikes! Vad ska jag göra sen?!) Köket kan jag packa ner mycket mer av innan det börjar kännas av, så det ska jag också försöka fixa relativt snart.


Sen finns det saker som vi absolut inte får packa ner förrens de sista dagarna, typ. Saker som "Vi på Saltkråkan"-filmerna, "Pippi" och "Tingeling". *suck* De är fanatiskt förtjusta i att se på film för närvarande. Jag tänkte sätta mig och leka med dem på förmiddagen, men det var helt ointressant. De ville bara se på "Saltkråkan", så jag vek mig och satte på filmen. Nåja, skönt med lugn och ro i huset också..


Jag har köpt lussekläder till barnen. De ska ha Lucia på förskolan på måndag. Det ska bli roligt. Vanja ska vara tomte och Lukas ska vara pepparkaksgubbe. Det var sjutusan så jobbigt att hitta en tomtedräkt åt Vanja. Först var jag på KappAhl och tittade. De hade sååå söta tomtedräkter där! Men inte i Vanjas storlek, förstås.. Men jag hittade ett par tomtetofflor åt henne i alla fall och så pepparkaksdräkten åt Lukas. Sen sprang jag runt i massvis med affärer och letade efter en tomtedräkt. Det var helt hopplöst! Antingen var de slut i storlek eller också hade de aldrig haft tomtedräkter alls. En affär hade en tomtedräkt i Vanjas storlek, men den var hemsk! Den såg förjäklig ut! Alltså, det var som en sån där stickig pyjamas bara. Usch! Nej, den köpte jag verkligen inte. Istället fick vi åka till Maxi på kvällen, för där visste jag att det skulle finnas (sen om de fanns i hennes storlek, det kunde jag förstås inte veta). Vi hade tur. Det fanns tomtekläder kvar, det fanns i hennes storlek OCH de var dessutom jättefina. Men. Vi saknar en tomtemössa. Vi har nu bara morgondagen kvar på oss att hitta en tomteluva åt Vanja. :/ Hoppas vi hittar någon, som dessutom passar till hennes tomtedräkt.


Nå. Jag ska ta kort och filma på måndag, tänkte jag, så då ska jag försöka lägga upp lite kort här. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards