Direktlänk till inlägg 7 april 2012
Jag fick en kommentar på bloggen här i veckan.
Hej,
Jag beklagar att du upplever problem med dina tjänster från oss.
Då jag inte har några kunduppgifter så kan jag inte se vad det är som har hänt eller om du har fått hjälp. Men jag hoppas att du har varit i kontakt med oss och gjort en felanmälan.
Har du inte varit i kontakt med oss eller om du har några ytterligare frågor är du välkommen att kontakta oss via formuläret som finns på länken nedan så ska vi hjälpa dig.
http://www.comhem.se/socialmedia
Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice
Kära Fredrik Söderlund, jag kan berätta exakt vad som är problemet hos oss. Nåja, nästan exakt i alla fall. Problemet är att vi skulle byta till detta "Framtidens bredband" som vi har inkopplat hos oss. Vi fick ett erbjudande om att få de första sex månaderna gratis och sedan skulle vi betala 399:- för TV, bredband och telefoni, och detta erbjudande nappade vi på. Vi har tidigare haft Comhem så att det skulle innebära några problem kunde vi ju inte tänka oss.
Men tänk, att det gjorde det. För den här lilla dosan som vi har på väggen, på den ska två lampor lysa; power och FX. Vårt PROBLEM är att FX-lampan inte lyser. Vi uppmärksammade er på detta problem redan veckan innan vi skulle övergå från vårt vanliga Comhem till Framtidens bredband-Comhem. Till svar fick vi att ni skulle kontakta teknikerna som skulle ordna detta. Det är fortfarande inte ordnat! Min sambo, som står på abonnemanget, har varit i kontakt mer er fler gånger än vi kan räkna och svaret är alltid detsamma. Någon ska kontakta teknikerna och sen ska någon höra av sig till oss när de fått svar från teknikerna.
Jag börjar tro att teknikerna är på två månaders semester i Thailand..
Det har nu gått en hel vecka utan telefon och internet. Vi får surfa på våra telefoner, ringa alla samtal via mobilerna, ta med bankdosorna till jobbet för att kunna betala fakturor etc, etc.
Visst låter det bra med sex månaders gratis telefoni, TV och bredband, men vad hjälper det om vi de första månaderna inte ens HAR tjänsterna?
Jag börjar känna mig väldigt frustrerad. Så, som svar på din fråga, Fredrik; ja, vi har varit i kontakt med kundtjänst, vi HAR felanmält men INGET händer. INGEN kan ens svara på hur lång tid det beräknas ta innan problemet är åtgärdat och hur länge vi ska finna oss i att vara utan telefon och internet. Ska det ta en halv evighet kan ni väl lika gärna återaktivera vårt gamla abonnemang tills dess att problemet är fixat så vi inte står helt utan.
Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...
Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...
Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...
Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
|||||||||
2 |
3 |
4 | 5 |
6 |
7 | 8 |
|||
9 |
10 |
11 | 12 |
13 | 14 |
15 |
|||
16 |
17 | 18 | 19 |
20 |
21 |
22 |
|||
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
|||
30 |
|||||||||
|