Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2009

Tradera!

Av rikku - 4 augusti 2009 14:45

Hoho! Idag har jag shoppat loss, minsann. På Tradera, dessutom. Sex auktioner har jag vunnit! Fast det var i och för sig bara en auktion som det var krig om. Men jag hade för högt högsta bud för dem, så jag fick den med. Fem av auktionerna är från samma säljare, så jag har mailat henne och frågat om hon samfraktar och om man på så sätt kan få ner fraktkostnaden lite. Som det är nu så går frakten på mer än kläderna jag har köpt i flera fall.


Ja, det är kläder jag har köpt, ja. Fem av auktionerna är till Lukas och en till Vanja. Men det är inte så konstigt, för det är Lukas som har ont om kläder. Ja, det vill säga.. det finns kläder i hans storlek, ganska många dessutom, men jag är inte så pigg på att klä min son helt i rosa och klänningar dessutom. Så därför har de kläderna fått åka ner i källaren och det som är kvar.. ja, det är inte så mycket att variera mellan. Men nu har jag alltså införskaffat en hel hög med kläder till honom. Flera av auktionerna var så kallade klädpaket och mest nöjd är jag nog med paketet på nio plagg som jag fick för 16 kronor. Försök göra om den bedriften i en affär! Det blir svårt. :)


Nu ska jag bara få svar från tjejen jag har handlat av, angående frakten, sen ska jag betala och förhoppningsvis få kläderna i veckan. :)


I övrigt så har jag varit produktiv på andra håll idag också. Jag har bland annat ringt Folksam och skaffat en barnförsäkring till Lukas. Hmm.. på tiden, kanske? 80 kronor i månaden kostar det och det kan det ju vara värt. Sen har jag också ringt och pratat med Pernilla Präst angående att döpa Lukas. Också något som är på tiden, måste jag ju bara säga. Lukas är över ett halvår redan och vid det här laget var Vanja döpt för längesen. Så dopklänningen som Vanja använde passar ju definitivt inte Lukas. Jag vet inte hur vi ska göra med det än, men förhoppningsvis kanske vi kan låna någon.


Min förhoppning är att vi ska kunna döpa Lukas i slutet på den här månaden eller allra senast i september. Men vi får ju ta vad vi får. Pernilla Präst skulle återkomma med möjliga tider så får vi komma överens om något.


Jag har frågat min syster och hennes sambo om de vill vara faddrar och det ville de gärna! :) Vilken tur, för jag har så svårt att komma på vilka som skulle vara faddrar annars. =) Det är klart att man kan ta vilka som helst, men det känns bäst att ta några som är ett par.


Så nu får ni se till att hålla ihop, syster-yster! ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards