Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 17 april 2012

Katastrofdag.

Av rikku - 17 april 2012 14:22

Gud, vad jag är trött. Jag har inte sovit något alls i natt. Jag var hemma tidigt eftersom jag fick skjuts hem av min ena lagledare, men när vi var nästan framme fick jag sms från Tommy om att Lukas kräktes kaskader. Bara fem minuter innan hade min lagledare frågat hur det var med barnen, om de var friska.. Jojo, så länge fick de vara det.. Nå, Vanja är relativt frisk. Hon hostar en massa, men i övrigt så mår hon bra. Lukas... mår inte bra. Hela natten kräktes han och jag var som en jo-jo upp och ner ur sängen. Jag flyttade in hans säng i vårt rum och Tommy flydde ut i vardagsrummet för att kunna få lite sömn.


Stackars Lukas. Hela natten och hela förmiddagen har han kräkts. För knappt en timme sen slocknade han, så nu ligger han och sover, kraken. Han har försökt äta, men varje gång han har ätit så har han kräkts upp allting igen. Han dricker och får i sig vätska, i alla fall. Ibland får han behålla det, ibland kräks han upp det. Saften går ner bra, Provivan kommer upp igen ganska snart. Konstigt, för den ska ju vara till för små oroliga magar..


Vi har fortfarande ingen telefon, så alla samtal har jag fått ringa från mobilen, fortfarande. Jag har ringt förskolan, bemanningsföretaget, Volvo och svägerskan. Svägerskan eftersom hon skulle ha passat barnen en stund idag, men det blir det ju inget med eftersom jag är hemma med dem.


Jag är så trött, så trött. Inte nog med att jag inte har fått sova än och att jag har fått springa med Lukas till och från toaletten, jag hade dessutom tvättid på morgonen (lägligt, med tanke på allt Lukas har spytt ner) som jag var tvungen att passa. Det har blivit ett antal vändor upp och ner till tvättstugan, lite oroligt med tanke på att Lukas mår som han gör, men Vanja har varit fantastisk och sett efter honom medans jag varit borta. Vissa gånger har han kräkts medans jag varit nere i tvättstugan, och då har hon hjälpt honom genom att hämta papper och torka honom kring munnen och sådant. Goa unge!


Jag önskar att jag kunde bara lägga mig och sova, men det får vänta till ikväll. Då kommer jag antagligen däcka totalt, om Lukas mage tillåter mig. Hur jag ska orka laga mat har jag ingen aning om, än mindre vad jag ska laga till mat. Vad för slags mat kommer Lukas mage acceptera? Om någon, vill säga.


Jag vet inte och jag är för trött för att tänka. Huvudet värker och det spänner i nacken av ansträngningen att hålla huvudet uppe.


Jag kan inte göra annat än hoppas att detta går över fort.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards