Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2012

Trött, tröttare, tröttast.

Av rikku - 17 augusti 2012 20:28

Nu är jag glad över att Bloggplatsen har fixat en app så man kan blogga från mobilen, för jag orkar verkligen inte sitta vid datorn.

Jag är så trött så det är helt sanslöst. Det har varit en lång och varm vecka och jag har svettats så mycket på jobbet. Idag tog jag till och med ett bad efter maten och det var livsfarligt. Tre gånger höll jag på att somna, och det hör inte till vanligheterna.

Nu är klockan åtta och jag vill bara sova. Innan jag fick barn så gick man ju aldrig till sängs så tidigt. Speciellt inte när man fortfarande gick i skolan. Då var det snarare vid den här tiden förfesterna började. Ja, det var helt andra tider, det.

På tal om andra tider; idag fick jag brev från försäkringskassan. Igen. Helt plötsligt bara det väller in uppgifter från dem. Nå, de behöver tydligen inkomstuppgifter på mig från min arbetsgivare. Jag trodde de hade fått det flera gånger om, men tydligen behövs det igen. Som tur är så går det att göra det via nätet, så jag har mailat min arbetsgivare och bett henne ordna med det. Jag kan bara hoppas att hon gör det snart.

På söndag är det övertid igen. På sätt och vis är det ju bra, för jag behöver verkligen alla timmar jag kan få nu innan jag går på ledighet. Vi ska bara köra den ena modellen, så svetslaget behöver inte jobba. Det kan bli enkla pengar, tänker jag, eftersom vi bara behöver göra hälften av allt jobb. Vi får hoppas att det blir så. :)

Jag går snart in i vecka 29 också. (Ja, enligt appen jag har på mobilen så gjorde jag det redan idag, men jag litar mer på www.gravid.se och den sidan säger att jag byter vecka på söndagar.) Det är alltså inte jättemånga veckor kvar och magen syns därefter. (Till skillnad från när jag väntade Vanja.. Då såg folk inte ens på mig att jag var gravid i vecka 30, minns jag.) Bebisen rör sig en hel del, men än så länge är det inte obehagligt. Det oroar mig lite. Med främst Vanja så fick jag jätteont i revbenen när hon satte igång med sina sparkar. Ibland trodde man att de skulle gå av. Men denna bebis sparkar ingenting i revbenen. Alla sparkar hittills är neråt. Vi får verkligen hoppas att bebisen inte har tänkt sitta så hela tiden. Föda i säte känns ju inte alls lockande.

Men den har ju lite tid på sig att vända sig rätt. Det är tydligen först i vecka 37 som barnmorskan kollar att bebisen ligger rätt.

Nåväl. Det borde man väl oroa sig för först när man kommer dit, antar jag. Nu måste jag sova.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards