Thorn without a rose

Alla inlägg den 20 augusti 2012

Av rikku - 20 augusti 2012 20:42

Who-ho! Det blir övertid idag, precis som jag misstänkte. Gött. Jag behöver alla extratimmar jag kan få.

Tokigt bara att jag har dragit på mig en förkylning så här på sluttampen. Men sålänge jag inte blir alltför dålig så ska jag härda ut. Bara tretton dagar kvar, om det inte blir övertid någon helg, förstås. (Det blir tretton dagar eftersom vi tydligen är lediga näst-nästa fredag).

Yay!

Av rikku - 20 augusti 2012 15:42

Den här veckan känns fylld av positiva saker, utöver det min underbare pojkvän gjorde igår. Ett litet axplock:

Denna vecka är min näst sista kvällsvecka. Det finns också, enligt min bedömning, stora chanser att vi får jobba frivillig övertid till klockan två, vilket jag inte tackar nej till.

Idag är det barnbidrag. Yay!

På fredag kommer lönen. Ännu mer yay! Vi har ju ingen aning om hur mycket det blir i och med att det är semesterlönen, men jag hoppas på stora summor. (Betala av bilen, kanske?)

På torsdag ska jag på återbesök hos barnmorskan. Det ska bli spännande. :)

Av rikku - 20 augusti 2012 14:43

När jag kom hem igår kväll fick jag en riktigt glad överraskning. Tommy hade fixat och donat och möblerat om, så skötbordet stod nu uppmonterad på sin plats, crosstrainern var förvisad till vardagsrummet, bokhyllan var flyttad till andra sidan. Allt som jag hade tänkt fixa med under veckan hade Tommy redan gjort. Underbart!

Nu ska vi bara bli av med den gamla tv-bänken också och köpa oss en ny byrå till bebisens kläder så kan jag börja sortera kläder och fixa i ordning resten inför bebisens ankomst. :)

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards