Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2012

Ny vagn.

Av rikku - 4 augusti 2012 20:41

Vi har pratat en del om att köpa en ny barnvagn till den nya bebisen. Främst Tommy tycker att den gamla är helt enkelt för sliten och "ser" för gammal ut. (Själv tycker jag väl mest att fungerar den så duger den, men visst är det trevligt att köpa något nytt också).


Så vi har tittat runt lite grann på vad en vagn kostar och snål som jag är så vill jag inte lägga massa, massa tusenlappar på en ny vagn. Vi tittade på en vagn när vi var i Ullared och även om den såg bra ut så tyckte jag att den var för dyr och vi köpte den inte. Nu senare så är vi oense om hur mycket vagnen faktiskt kostade, så någon av oss såg fel på priset, uppenbarligen. Nå, de senaste dagarna har vi surfat runt lite och kollat efter nya vagnar och faktiskt hittat en vagn som är otroligt billig, sett till att det rör sig om en splitter ny barnvagn. Vagnen kostade enbart 2600 kronor och märket var "2me Berlin". Personligen har jag aldrig hört talas om märket innan, men det säger ju inte så mycket. Det är mycket jag aldrig har hört talas om tidigare, speciellt när det rör sig om barnsaker. När Vanja föddes så stod både jag och Tommy som två fågelholkar när folk undrade över vad det var för märke på vår barnvagn. "Eh.. märke? Vad då? Det är en barnvagn!" Nu vet man ju lite bättre och har förstått att folk lägger mycket vikt vid vad saker är av för märke, men fortfarande är vi totalt oinsatta i sådana saker. :)


Hur som helst så ansåg vi att priset var helt klart i vår prisklass och som tur var så fanns det ett företag som sålde vagnen som även hade en hämtbutik i vår närhet, så man kunde åka och titta på vagnen innan man köpte den. Företaget var för övrigt www.Jollyroom.se (jag kan lika gärna göra lite gratisreklam för dem) och butiken ligger i Mölndal.


Så vi åkte dit och tittade runt lite i butiken. Vi kikade på alla modeller som fanns inne, men ingen verkade matcha den som vi hade sett, så till slut frågade vi personalen efter just "Berlin"-modellen. Det visade sig att de nyss hade sålt sitt visningsexemplar, men de hade fått in nya, så den ena tjejen gick ut på lagret och hämtade in en ny som hon monterade ihop så vi kunde titta och testa. Efter lite testande och diskuterande så bestämde vi oss för att köpa den och vi åkte hem med en egen låda att montera ihop hemma. Nu är det ju en stund kvar tills bebisen kommer och vi kan testa vagnen "på riktigt", men hittills måste jag säga att jag är grymt nöjd med vårt köp. Medans jag lagade mat passade Tommy på att sätta ihop vagnen och så här blev resultatet:


               

Genom att dra i krokarna på handtaget (den nedersta bilden) så kan man lätt och smidigt byta håll på stången. Man drar helt enkelt "krokarna" uppåt, tiltar över stången till andra sidan och släpper ner spärrarna igen. Hur enkelt som helst. Jag gillade också de stora hjulen (punkteringsfria!) som kommer underlätta körningen i vinter. Bebisen kommer nog ligga gott inbäddad i lyften med vindskyddet på plats, som man även kan montera på sittdelen när vi gör om vagnen till sittvagn. Käckt!


Ja, jag vet inte, men jag tycker att vi får mycket vagn för pengarna, så jag är absolut nöjd. Det riktiga testet kommer såklart när bebisen har kommit, men jag är positiv! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards