Thorn without a rose

Alla inlägg den 5 december 2012

Av rikku - 5 december 2012 20:28

Jo, nu har det varit tyst på bloggen ett tag igen. Vi fick besök här i söndags av min mamma, så då blev det ingen tid vid datorn alls under den tid hon var här. Igår åkte hon hem, men idag har det ändå blivit minimalt med datortid då Lily helt plötsligt förvandlades till ett frimärke. Det var helt omöjligt att lägga henne ifrån sig. Hon kunde somna i famnen, men hur försiktig man än var så vaknade hon direkt när man lade ner henne. Suck! Det blir smått frustrerande efter ett tag. Naturligtvis sov hon som en stock medan jag gick till och från förskolan, så hon har ju ändå sovit idag, även om det är väldigt lite. (Hoppas hon sover i natt!)


Vi är alla lite förkylda till mans här hemma just nu. Det är inte så farligt för min del än, mest bara lite snuva, men även lite snuva kan ställa till med stort besvär, speciellt om man bara är tre veckor gammal. Lily har det besvärligt när hon ska äta och inte kan andas genom näsan, stackarn. Som tur är så försvinner snuvan emellanåt men det är klart att det är jobbigt för lillan.


Jag och mamma (och Lily) traskade iväg till Frölunda Torg igår efter att vi hade lämnat Vanja och Lukas på förskolan. Mamma skulle köpa en snuttefilt till Lily och jag skulle titta efter ett par skor till mig. Jag har ju bara två par skor kvar som inte är trasiga och det ena paret är sandaler och det andra är gympadojor. Sålunda inga vinterskor, och nu har ju vintern äntligen kommit, med snö till och med. Tänka sig. Som vanligt, dock, så blir hela landet lamslaget så snart första snöflingan kommer och folk beter sig som om de aldrig sett snö förut och inte har en aning om hur bilar reagerar på halt väglag. Tragiskt, det är vad det är.


Hur som helst. På väg till förskolan så hittade jag ett Maestokort tillhörande en Tobias Lundin. Först tänkte jag kolla på Eniro och ringa upp denne Tobias så att han kunde få sitt kort tillbaka på en gång, men det gick inte. Det fanns 52 Tobias Lundin i landet, fem som var registrerade i Göteborg och noll av dem bodde i närheten, så det var omöjligt att lista ut vem av dem, om någon, det var som hade tappat sitt kort. Så, istället gick jag in på SEB och lämnade in kortet så de fick spärra det. Förhoppningsvis meddelar de sin kund om att kortet är upphittat och spärrat, men jag vet inte riktigt hur det går till, faktiskt.


Efter besöket på SEB så gick vi vidare för att hitta en snuttefilt till Lily. Det var inte så värst många att välja på, får jag lov att säga. Men vi hittade en till slut i alla fall. Här syns en liten bit av snutten.  


Jag hittade även nya vinterhandskar till barnen. Tyvärr så var de inte så bra till Lukas. Det är fingerhandskar och han har svårt att få i fingrarna. Men det kanske blir bättre med lite övning. Vanja blev väldigt förtjust i sina i alla fall.


Sen skulle vi hitta skor till mig.. Ja, herregud, alltså.. 1) Det var väldigt svårt att hitta skor jag var intresserad av överhuvudtaget. 2) Skorna jag väl hittade var svindyra. Inte en chans att jag lägger ut 1500 spänn på ett (1!) par skor! Så det blev inga skor till mig igår. Jag får leta vidare en annan dag.


Vad jag däremot hittade var två riktigt bra julklappar. En till Tommy och en till Lukas. Det känns som riktiga lyckträffar, men jag kan inte visa Tommy vad jag har hittat till Lukas, för då kommer han lista ut vad jag har köpt till honom också och det går ju inte. :) Så de får båda vänta till julafton, men jag är riktigt, riktigt nöjd. Att Lukas kommer bli superglad, det vet jag. Tommy är jag inte lika säker på, men jag hoppas att han kommer bli nöjd i alla fall. Jag tror att han kommer bli det, men man vet ju aldrig säkert.


Nu ska man bara fixa resten av julklapparna också, helst innan julen är över oss. :)


Så här vackert var det imorse, förresten.


 

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards