Thorn without a rose

Alla inlägg den 10 december 2012

Av rikku - 10 december 2012 22:22

Idag var jag iväg till barnläkaren med Lukas. Vi hade ju fått en remiss dit från vårdcentralen efter att jag hade träffat läkaren där angående Lukas kisseri. Läkaren på vårdcentralen hade ju antytt att det var vårt fel att han måste kissa så ofta, att vi har gjort hans blåsa för liten genom att sätta honom på toaletten för ofta.

Läkaren vi träffade idag sa inte rakt ut att den andre läkaren var ute och cyklade, men hon sa att nuförtiden trodde man inte längre att kissblåsan kunde bli för liten, det var sådant man trodde förr i tiden (händelsevis var den första läkaren relativt gammal).

Så denna läkare gav oss helt andra instruktioner än den första. Istället för att Lukas ska kissa mer sällan så ska han kissa oftare och det måste naturligtvis vi hjälpa honom med. Så från och med nu ska han kissa på schema. Det får max gå tre timmar mellan hans toabesök. Han ska inte behöva bli panikkissnödig, så som det är idag.

Det stämmer bättre överens med vad jag.själv tycker. Jag var väldigt tveksam till den förste doktorns ordinationer, men det här kan jag ställa upp på.

Lukas var jätteduktig under läkarundersökningen. Han var stencool. Han uthärdade allt utan knot och svarade lugnt "ja, jag vet" på allt doktorn förklarade.

Jag antar att det hjälper att de tittar på "Doktor McStuffins" på Disney Junior. ;D

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards