Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 12 november 2008

MVC-besöket.

Av rikku - 12 november 2008 13:45

Just ja, jag har ju inte skrivit något om besöket på MVC i måndags.


Dagen började riktigt dåligt, måste jag säga. Regn, regn, regn och i det skulle vi ta oss till MVC, jag och Vanja. Blä. Visserligen tog vi bussen, men det är ju en bit att gå till busshållsplatsen också och vi blev ordentligt blöta. "Uss!", sa Vanja när regnet blötte ner hennes ansikte. "Uss!" Men eftersom jag hade tagit på henne overallen så var hon i alla fall torr innanför. Men för säkerhets skull hade jag packat ner extra kläder åt henne, så även om hon hade blivit blöt så hade jag kunnat byta om på henne till något torrt.


Vi kom fram till MVC omkring 40 minuter innan den bokade tiden var eftersom jag föredrar att vara ute i extremt god tid och dessutom är det roligt för Vanja att leka med leksakerna där också. Men den här gången vågade hon knappt gå in i väntrummet. Det satt ju en "massa" folk där inne! Säkert 5-6 personer. Hon har blivit lite blyg av sig på senare tid. Hon tryckte sig mot mitt ben och ville inte alls gå in först. Men sen såg hon att det fanns en bebis där inne! Då helt plötsligt gick det mycket lättare. Gullunge. :)


Men så värst länge fick vi inte sitta i väntrummet. Min barnmorska gick förbi och fick syn på oss. Hon hade tydligen fått en tid avbokad, så istället för att vänta en halvtimme så fick vi komma in på en gång. Se där, ja.


Eftersom jag var lite orolig för hur bebisen ligger så kände hon ordentligt på magen och försökte hitta alla kroppsdelar på bebisen. Nå, det var i alla fall så det kändes. :D Hon kunde i alla fall konstatera att bebisen ligger, i alla fall nu, med huvudet neråt, men den har fortfarande tillräckligt med utrymme för att kunna vända sig om, så det är inte säkert att den ligger kvar så. För säkerhets skull, eller ja, för att lugna mig ordentligt, så ska vi göra ett extra ultraljud senare för att kunna se att bebisen verkligen ligger som den ska. Jag är inte riktigt säker, men jag fick för mig att vi skulle göra det vid nästa besök. Då kommer jag vara i vecka 34 och det är ju i vecka 35 som bebisen ska ha lagt sig tillrätta och vara nöjd.


Jag ska inte förvänta mig för mycket, men jag hoppas lite grann på att vi kanske kan få reda på könet då också.. Det vore roligt.


Ja, i övrigt så såg allting bra ut. Magen växer som den ska och hjärtljuden lät bra. Mitt blodtryck är lågt, men det är inget ovanligt och som barnmorskan sa; hellre lite lågt än högt. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards