Thorn without a rose

Alla inlägg den 7 november 2010

Av rikku - 7 november 2010 09:30

Ikväll ska vi iväg och titta på lägenheten. Jag hoppas verkligen att den är fin, men jag tror att vi kommer tacka ja oavsett. Sen får vi ju se om vi blir erbjudna kontrakt eller inte, det är det ju ingen som vet än. Det är ju många som är erbjudna visning, exakt hur många vet vi inte, men om alla tackar ja så minskar ju chansen att just vi skulle få lägenheten. Men bara att vi är erbjudna visning känns stort!


Skulle vi få lägenheten så flyttar vi ju drastiskt mycket närmre Tommys familj. Lägenheten ligger faktiskt på samma gård som hans bror bor på och föräldrarna bor på bara några minuters gångavstånd.


Jag tror att det kan bli bra, det här. Även om jag trivs jättebra där vi bor så ökar ju möjligheterna till det mesta rätt kraftigt om vi flyttar. Dels får vi lättare hjälp med barnen om vi skulle behöva, dels är det närmre till Tommys jobb, dels har nog jag lättare att få ett jobb i Göteborg om vi faktiskt bor där, dels kommer vi närmre affärer och får ett större utbud på.. ja, allt. Sen är ju kommunikationerna mycket bättre också.


Det som är på den negativa sidan är ju läget, sett till barnens säkerhet. Här är det ju otroligt lugnt, ingen trafik, väldigt få personer som rör sig ute överhuvudtaget. Brottsligheten är ju såklart mycket lägre här än i en förort i Göteborg.


Men vi försöker se det positiva och det är ju ingen mening med att ta ut problem och bekymmer i förskott. De kommer nog ändå utan att man ska oroa ihjäl sig hundra år innan.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards