Thorn without a rose

Alla inlägg den 17 november 2010

Av rikku - 17 november 2010 20:45

Igår var vi iväg till Göteborg och skrev kontrakt på den nya lägenheten. Det gick fort och smidigt och var inga problem. Som vanligt, alltså. Vi ställde lite frågor, skrev på en halv miljon papper (eller så var de bara åtta) och sen var det klart. Tommys mamma kom hit med tåget och satt barnvakt, det var en väldigt smidig lösning som vi blev mycket tacksamma över. Tommy körde henne till tåget sen efteråt.


Idag ringde hyresvärden till min mobil. Han frågade om en familj kunde få komma och titta på lägenheten, helst så snart som möjligt. De ska flytta till Alingsås ifrån England! Fräckt. Jag sa att det gick bra, så då skulle han ge mitt nummer till tjejen så hon kunde ringa mig. Det tog inte ens fem minuter, sen ringde hon. :) De ville komma redan idag, och visst, varför inte? Jag sa att det gick bra och strax efter sju var de här. De gick runt och tittade och såg väldigt nöjda ut. De tyckte att det var gott om plats överallt. Det är bra. Jag lyckades till och med visa dem tvättstugan, där jag inte har varit sen vi var här och tittade på lägenheten.


Jag hoppas att de väljer att ta lägenheten. Det skulle underlätta för oss väldigt mycket. I så fall skulle vi bara få en halv hyra extra att betala och det blir ju lite skillnad. Vi får hålla tummarna. :)

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards