Thorn without a rose

Alla inlägg den 12 november 2010

Av rikku - 12 november 2010 19:45

Yes! Vi fick lägenheten! De ringde från Familjebostäder imorses och berättade att det var vi som var utvalda! Yay! Vad glad jag blev! Jag har gått runt som på små moln hela dagen. Inget har kunnat förstöra den här dagen för mig.


Så i januari flyttar vi. Ny lägenhet, ny stad. Det ska bli så spännande. Lite läskigt också, men mest spännande. På tisdag ska vi skriva kontrakt. Det blir intressant. Först tänkte vi lämna barnen hos Tommys föräldrar nu på söndag och låta dem sova över tills på tisdag, men det verkade som att det inte funkade riktigt för Tommys föräldrar. Så alternativet är väl att vi lämnar dem på tisdag morgon, om Tommy nu hinner det innan jobbet, eller att jag släpar med mig barnen på tåg och spårvagn. Det är klart att det går, men om jag kan undvika det så gör jag helst det.


Idag har jag haft fullt upp kan jag ju säga. Jag har ringt och sagt upp lägenheten, sagt upp förskoleplatserna (vilket inte var det lättaste, de var typ omöjliga att få tag på, de där människorna på Barn- och ungdomskontoret). Jag har ringt runt och berättat nyheten för.. typ alla. Jag har varit inne i stan och köpt en Fars dag-present till Tommy. Två flaskor whisky, faktiskt. Det var längesen Tommy köpte whisky, så han blev väldigt glad över dem. Det är alltid trevligt när presenter blir uppskattade, tycker jag. :)


Nu ska vi börja packa i tid också. Vi måste skaffa en massa lådor snart så jag kan börja packa ner allt som inte behöver användas under den tiden. Det är väl egentligen ganska mycket man kan packa redan. Många saker används ju väldigt sällan. I köket kan vi exempelvis packa ner alla glas utom fyra, alla tallrikar utom fyra och så vidare. Det blir till att diska oftare, men det är ju inte så jobbigt.


Ja, det är mycket att göra nu. Posten ska adressändras, telefon och bredband ska flyttas.. ja, mycket är det att tänka på. Jag får nog göra upp en lista. :) Sånt är jag bra på. :D

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards