Thorn without a rose

Alla inlägg den 14 oktober 2008

Av rikku - 14 oktober 2008 13:30

ICA är ta mig fan bäst. Idag fick jag ICA-tidningen (Buffé), min bonuscheck och rabatterbjudanden, precis som man brukar få en gång i månaden. Men den här gången var det lite annorlunda.


ICA har infört personliga erbjudanden, baserat på vad man brukar handla!


Hurra! Det är ju toppen! Då får man erbjudanden på precis det man köper, istället för konstiga grejer man ändå inte kommer handla. Smart är det av dem också, för då tänker man att "det här måste jag ju ändå ha nån gång, så jag kan lika gärna köpa det nu", fastän man kanske inte skulle ha handlat den varan ens den här månaden egentligen. Fiffigt, lurigt, lite sneaky, but I like it anyway.


Hoppas att fler tar efter ICAs exempel. Konsum exempelvis borde inte ha några problem med att införa personliga rabatterbjudanden. Man kan anta att om det blir en succé, vilket det lär bli, då kommer nog många haka på. :) Inte för att det egentligen spelar oss någon roll (vi handlar bara på ICA, Willys och blöjor på Lidl), men för andra så kan det ju vara bra.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards