Thorn without a rose

Alla inlägg den 28 oktober 2008

Av rikku - 28 oktober 2008 21:00

Ja, häromnatten var som sagt lite orolig för Vanjas del, men nu är jag ännu mer övertygad om att det inte var sängens fel. Tredje natten sov hon hela natten, helt utan problem eller ens gnäll i sömnen och varje middagslur hon har tagit har varit problemfri. Hon gillar sin säng, helt enkelt. Så det var nog bara otur att hennes oroliga natt inträffade andra natten hon hade sin nya säng.


Dessvärre verkar hon bli sjuk nu. Jag har varit sjuk sen slutet av förra veckan och igår började Vanja också att hosta lite grann. Idag har hon hostat ganska mycket, så det är nog bara att förbereda sig på att hon kommer bli sjuk. Typiskt att detta ska inträffa lagom till att vi ska hjälpa syrran med flytten. Men det kommer nog gå bra ändå. Mamma ska ta hand om Vanja och syrrans minsting, så de inte är i vägen när vi flyttar in allting och packar upp. Känns ganska skönt att inte behöva hålla ett vaknade öga på två småttingar samtidigt som man ska besluta om var allting ska stå. :)


Idag fick jag min Manduca som jag beställde i fredags. Roligt! Den kom i en snygg tygpåse också, det hade jag inte räknat med, så det blev en glad överraskning. Min första tanke när jag plockade upp selen ur påsen var dock "men... hur funkar det här??" Haha, snacka om att man kände sig som en nybörjare! Men när jag hade vridit och vänt på den några gånger så gick det upp ett ljus. Ytterligare ljus tändes när jag tittade i instruktionsboken. :) Nu har jag testat den också med Vanja i och det kändes jättebra! Hon kändes inte alls så tung som hon kan göra ibland, utan det kändes bara bekvämt att ha henne på ryggen. Den kommer att bli jättebra, det är jag säker på. Smidigt att ha när man ska gå ut med Vanja, exempelvis.


Jag hade tänkt skriva något mer, men jag har så ont i huvudet, så jag har helt glömt bort vad det var. Nu ska jag nog lägga mig ner och vila lite.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards