Thorn without a rose

Alla inlägg den 29 oktober 2008

Av rikku - 29 oktober 2008 12:15

Om man byter ut ordet "åttiotal" till "tvåtusental" så passar det in ganska bra just nu. :)


Å ljuva åttiotal, vår tids ständiga kval

då nu vårt land syns farligt dött.

Inga Porschar som kör,

ingen champagneodör,

inget smörslungat hummerkött.

Åh åh åh varenda dag slår eländet nytt rekord.

Åh åh åh nästan som om ni var satta på fattigvård.


Visst lider ni nöd, äter " Kalles " på bröd

och nu tvingas dricka blaskigt öl.

Men är det så illa ställt, ni tror det är svält

för ni saknar en svimmingpöl.

Åh åh åh allt detta jämmer som hänger så tungt i skyn.

Åh åh åh ska inte lyckas dra ner mitt humör i dyn.


Ska vi gå ut och möta livet du och jag

den lilla tid som vi är här.

Gå ut och se om det har hänt nåt nytt idag.

Nu när alla blickar bakåt,

ägna er åt gårdagen ni men jag är inte road utav nostalgi.

Så vi går ut och möter livet du och jag nu här idag.


Varje tidningsnotis är om bankernas kris,

vår oslagbara utlandsskuld.

Enda strimma av hopp är de elitmän i topp

som tilldelats SM-guld.

Åh åh åh men jag har vunnit en minst lika prisvärd nål.

Åh åh åh bland miljoner spermier gått först i mål.


Ska vi gå ut och möta livet du och jag

den lilla tid som vi är här.

Gå ut och se om det har hänt nåt nytt idag

nu när alla blickar bakåt.

Kalla mig för barnslig och dum

men jag befinner mig i mitt decennium.

Så vi går ut och möter livet du och jag nu här idag.


Mens ni längtar tillbaks till igår

och det åttiotal som flytt,

så kan vi andra nu skönja en vår

och kanske skapa någonting nytt.

Ska vi gå ut och möta livet du och jag

den lilla tid som vi är här.

Gå ut och se om det har hänt nåt nytt idag nu här idag.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards