Thorn without a rose

Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av rikku - 18 oktober 2010 22:30

Ännu en slödag för min del. Nåja, till en början med i alla fall. Vaknade tio i fem av väckarklockan och för en gångs skull vaknade vi före Lukas.. med två minuter. Nå, det var bara att gå upp hela familjen. Annars försöker vi gå upp tio minuter före barnen så att vi ska hinna äta frukost innan de vaknar. Det är enklare att äta innan barnen går upp om man vill få äta ifred.


Det är ingen idé för det mesta att försöka få i barnen frukost så tidigt på morgonen. Oftast vill de inte äta ens en gång men när de vill äta, ja, det tar helt enkelt för lång tid att få i dem frukost. På helgerna spelar det ju ingen roll, då har vi ju inga tider att passa så då kan de äta hur långsamt de vill, men har vi bara 45 minuter på oss, totalt!, att göra oss i ordning på morgonen, ja, då går det inte att ägna 30-40 minuter åt att äta.


Nå. Tommy fick gå och äta frukost först medan jag gjorde barnen i ordning. Jag hade inte fått något uppdrag än, så jag har ju gott om tid på mig. När de åkte iväg så satte jag mig själv och åt frukost. Då slapp jag stressa i mig maten. Efter frukost, ja, klockan var ju bara sex på morgonen, då gick jag och lade mig igen. Det är fördelen med att inte ha något bokat uppdrag, man kan få sovmorgon lite nu och då. Nå, ingen ringde och väckte upp mig, så jag sov till tio på förmiddagen. Det kändes lite lyx, faktiskt. Sen kunde jag sätta mig vid datorn en stund (med telefonen precis intill, naturligtvis. Man rör sig inte en meter från telefonen när man väntar på uppdrag.)


Efter nån timme så kände jag mig väldigt onyttig (typiskt! Kan inte ens njuta av ledighet utan att känna sig onyttig?!) så jag började göra en lista. Jag gör alltid listor när jag ska göra något, det har ni säkert läst förr.


Jag fick faktiskt ganska mycket gjort. Jag har städat nedre hall (som oftast blir bortglömd/bortprioriterad när vi städar annars), barnens rum, köket och vardagsrummet. Jag diskade undan all disk, tvättade tre maskiner tvätt (och hängde den) samt vek ihop 60 plagg. Jag har fortfarande mycket rentvätt kvar att vika, men det tog en hel del på högen i alla fall. Jag har till och med sorterat lite papper och satt in i pärmar, (där de ska vara, men som jag oftast inte orkar ta itu med).


Så nu ser det dramatiskt mycket bättre ut här hemma. Mycket kvar att göra, men sak samma, för det är alltid mycket kvar att göra, hur mycket jag än har gjort. Hade jag bara varit säker på att jag inte skulle iväg och jobba så hade jag kunnat baka också, men det vågade jag inte. Jag hade kunnat baka på kvällen, men då orkade jag inte istället. Såklart.


Så ingen ringde och ville att jag skulle jobba och jag har ingen aning om jag ska jobba imorgon eller inte. Så det blir samma sak imorgon. Upp tidigt, ät frukost när Tommy och barnen har åkt iväg, gå och lägga sig igen och så får man se om jag blir väckt eller inte. Annars sover jag väl till 9-10, går upp, äter lite och städar lite till.


Spännande dagar.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards