Thorn without a rose

Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av rikku - 24 oktober 2010 20:15

Det känns som att det bara blir värre och värre det här. Lukas vaknar runt halv fem-fem och tycker att det är dags att gå upp! På en helg! Gah! När sjutton är det tänkt att vi ska få sova, egentligen? Visst, vi försöker dela upp det så att jag får sovmorgon en av dagarna på helgen och Tommy får en (och så har ju faktiskt jag fått sova en del på veckodagarna när jag varit uppdragslös), men när Lukas stökar runt halva nätterna så blir det ändå att man lider av sömnbrist nästintill hela tiden.


Läggningen är ju också ett skämt numera. Idag, när barnen skulle sova middag (betänk nu att de varit vakna sen klockan fem), så totalvägrade de.


T-o-t-a-l-v-ä-g-r-a-d-e.


Jag försökte få dem att sova i 1.5 timmar. Det gick inte. Alls. Lukas var uppe och sprang hela tiden, hämtade leksaker och, ja, gjorde allt utom att ligga still i sängen och sova. Jag hade till och med varit nöjd om de bara legat still och vilat, men nej, inte ens det.


Vid två gav jag upp och beordrade upp dem ur sängarna. Det tog väl ungefär en timme, inte ens det faktiskt, innan Lukas toksomnade och vägrade vakna igen. Det var ju bara att bära in honom i sängen. *suck* Alltså, jättebra att han sover, MEN! Klockan TRE på eftermiddagen är INTE rätt tidpunkt att somna på. Då sover han för sent och blir hopplös vid nattningen. Också. Nå, han fick väl sova en halvtimme eller så, sen väckte vi upp honom igen. Då var han så slö och oengagerad och hade vi låtit honom så hade han somnat om igen.


Vid fem-sex-tiden så började Vanja klaga över att hon också var trött.


Varför kan de inte bara lägga sig och sova när jag säger till dem? Jag VET ju att de är trötta och BEHÖVER sova, men nej, lyssna på mamma går ju inte. Vad kul jag kommer ha det när de blir tonåringar..


Imorgon kommer jag inte få sova heller för hoppsan, jag har visst fått ett tvådagarsuppdrag. Spännande. Närapå 7.5 mil bort. Jag måste alltså gå upp halv fem, åka hemifrån tio över fem och bli upphämtad med bil halv sex på stationen. Sen ska vi (vi är fyra pers från Alingsås som ska åka tillsammans) jobba till fyra eller eventuellt klockan FEM på eftermiddagen. Kul! Det betyder att jag kanske inte är hemma förrens HALV SJU eller något sådant. Jag kommer ha riktigt roliga dagar, alltså. Träffa barnen kanske en timme totalt per dag. Jippi. Och vi som skulle ha nån slags informationsmöte (eller vad man ska kalla det) på förskolan på tisdag. De skulle prata lite om verksamheten och bjuda på fika och sånt. Men det missar jag nu. Är det inte typiskt? Här går man utan uppdrag hur länge som helst och INGET är inplanerat. Sen, när något väl ska hända, DÅ blir jag ivägskickad på grejer så jag missar allt sånt här med barnen. Jag missade ju deras inskolning förra gången, exempelvis. Hade inte hört ett smack på hela veckan och så skulle vi skola in på torsdagen, klockan fem, och kvart över tre ringer de och skickar iväg mig.


Det är ju ta mig fan sanslöst.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards