Thorn without a rose

Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av rikku - 26 oktober 2010 21:45

Jahapp, då var man inne i den svängen igen då. Det är visserligen bara ett halvår sen senast, men man blir fort ringrostig, tycker jag. Jag sitter alltså och söker jobb för fulla muggar. Från och med nästa onsdag är jag ju arbetslös igen och det är lika bra att söka på redan nu. (Säger jag som att det vore flera månader kvar eller nåt).


Jag har sökt ett jobb redan, men det räknas nästan inte. Det var via Adecco och det enda jag behövde göra för att söka jobbet var att klicka på en länk. Man fick inte skriva något personligt brev eller ansökan utefter just det jobbet, allt man fick göra var att klicka på länken. Nå, jag har även skrivit två ansökningar som jag ska skicka iväg så snart jag vet om min PA (personlig arbetsledare eller nåt sånt) ställer upp på att vara referens åt mig. Två referenser ser ju bättre ut än en. Jag hade två referenser tidigare, men jag har lyckats slarva bort Mirja-Leenas nummer. :( Jag har funderat på om jag ska ringa upp Volvo och fråga om hon vill vara referens åt mig igen, men det känns lite pinsamt. Dels för att jag har slarvat bort numret (formaterat datorn utan att spara viktiga filer) men dels så vet jag ju inte ens om hon minns mig fortfarande. Det är ju ändå fem år sen jag jobbade där.


Nåja. Vi får se vad min PA svarar. Antagligen ställer han upp som referens, men man måste ju fråga först.


Imorgon ska jag jobba lite mer med att skicka iväg ansökningar, men många av jobben jag vill söka är via bemanningsföretag och då måste jag sitta och registrera mig på alla deras sidor och det.. tar.. tid. Mer tid än jag vill sätta av nu, i alla fall.


Men imorgon är en ny dag, och då ska jag ta itu med det. Om jag orkar. ;)

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards