Thorn without a rose

Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av rikku - 28 oktober 2010 20:00

Oj då. Jag har ju skickat in lite ansökningar de senaste dagarna på jobb som verkar roliga och intressanta och som jag tror passar mig. Så gjorde jag även idag. Jag satt på eftermiddagen, strax innan Tommy slutade jobba, och fyllde i ett formulär på ett bemanningsföretag (de flesta jobb som ligger ute är ju via bemanning numera). Jag blev klar, skickade iväg ansökan och sen ringde jag Tommy som hade slutat jobba. Vi brukar ringa och prata medans han är på väg hem.


Men idag så började helt oväntat min mobil att ringa. Jag kände inte igen numret, så jag sa till Tommy att jag fick ringa upp sen. Jag svarade och fick till min förvåning reda på att det var en tjej från bemanningsföretaget jag precis, bara tio minuter tidigare!, hade skickat in en ansökan till! Tjejen ville ha in mig på intervju, redan imorgon! Jösses! Vilken tur att jag ändå var ledig imorgon från nuvarande bemanningsföretag. :) Jag har ju körlektion imorgon klockan åtta, så det passade ju jättebra. Hon sa att jag inte behövde känna någon stress, utan bara att jag dyker upp nånstans efter körlektionen. Gött.


Det verkar vara ett roligt och intressant jobb (uppdrag), så jag hoppas att det går vägen. Jag känner mig ju lite nervös, för hur sjutton ska jag kunna förbereda mig på detta? Jag såg annonsen först idag och det är inte alltför mycket information om arbetsuppgifterna. Äsch, jag får väl helt enkelt ta det som det kommer. Gå dit med en positiv inställning och en tro om att det kommer att gå bra, så gör det säkert det också. :)


Vem vet, jag kanske inte ens hinner bli arbetslös?

Av rikku - 28 oktober 2010 06:00

Alla tider är ungefärliga.


21:30: Läggdags.

00:00: Lukas vaknar och kommer in till oss i sängen.

01:45: Vanja ropar, hon har kissat i sängen.

02:00: Alla är i säng igen efter att ha bytt lakan, täcke, pyjamas etc. Tvättmaskinen är igång.

02:30: Vanja ropar. Lukas spyr ner sin säng.

03:00: Tvättmaskinen är färdig. Jag hänger tvätten och startar en ny, den här gången med nerkräkta plagg.

04:30: Lukas vaknar igen och lägger sig i vår säng.

04:50: Väckarklockan ringer.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards